למרות המצב הביטחוני: חודשים ספורים לאחר הזכייה של שדרות בפרס החינוך המחוזי, כהוקרה על איכות ומצוינות - הודיע אתמול (שלישי) שר החינוך, יואב קיש, לראש עיריית שדרות, אלון דוידי, על זכייתה של העיר לראשונה בתולדותיה בפרס החינוך הארצי לשנת תשפ"ג.

ההחלטה על הבחירה בשדרות התקבלה על ידי ועדת "פרס החינוך הארצי לרשויות ומועצות מצטיינות", והוא ניתן לרשויות שהשקיעו מאמצים מיוחדים בקידום תוכניות חינוכיות ופעילות חינוכית לטיפוח ערכים חברתיים מעצבי זהות, לקידום מעורבות חברתית בקהילה, לחיזוק החוסן הרגשי ותחושת השייכות, ליצירת רצף חינוכי, לקידום תהליכי למידה ולצבירת הישגים משמעותיים.

ועדת הפרס נימקה את ההחלטה בכך ש״שדרות – מובילה תפיסה ושפה יישובית לצד למידה רגשית-חברתית, התורמות לחיזוק החוסן של התלמידים, בני משפחותיהם וצוותי החינוך בעיר. פועלת ומשקיעה משאבים רבים לקידום וחיזוק הגיל הרך ומקדמת תכניות  ייחודיות בתחומי המדעים והטכנולוגיה".

מועצה אזורית שדות נגב זוכה בפרס פרס החינוך הארצי לשנת תשפ''ג (צילום: דוברות מועצה אזורית שדות נגב)
מועצה אזורית שדות נגב זוכה בפרס פרס החינוך הארצי לשנת תשפ''ג (צילום: דוברות מועצה אזורית שדות נגב)

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "אנו משקיעים משאבים רבים במערכת החינוך העירונית. שיתוף הפעולה הפורה עם משרד החינוך מחוז דרום, הנהלות בתי הספר, הצוותים החינוכיים וההורים מביא איתו הצלחות והישגים ואכן ההישג חסר התקדים הזה. הפרס הזה הוא בראש ובראשונה של התלמידים וצוותי ההוראה והצוותים המינהליים. נמשיך להציב את החינוך בראש סדר העדיפויות העירוני, נמשיך להשקיע בכל תלמיד ותלמידה להגשים את הפוטנציאל הגלום בהם. עשינו היום היסטוריה כשזכינו בפרס החשוב ביותר בתחום החינוך, שהופך אותנו לעיר מובילה בחינוך בישראל".

כמו כן, זכתבה בפרס גם מועצה אזורית שדות נגב, ובהחלטה צוין כי "המועצה חותרת בהתמדה לפיתוח בוגר מעורב ופעיל בחברה הישראלית, תוך חיזוק מנהיגות הילדים והנוער על ידי תרומה והתנדבות בקהילה לצד השקעה לימודית בדגש על לימוד מדעי – טכנולוגי מקדמת תפיסת הוגנות ושוויון הזדמנויות לכלל תלמידיה ותלמידותיה".

פרס החינוך הארצי הוא פרס הצטיינות המוענק מדי שנה על ידי משרד החינוך לרשויות בישראל לאות הערכה על פועלם החינוכי. המוסדות הזוכים נבחרים על ידי ועדת שיפוט של משרד החינוך. הוועדה ממיינת את המועמדים ומעניקה להם ניקוד על סמך חומר בכתב ועל סמך ביקור במוסדות עצמם.