על פי נתוני סקר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית לשנת 2024, נמצא כי 53% מהסטודנטים מעידים כי חל שינוי בתחושת הביטחון האישי בקמפוס. 63% העידו כי מ־7 באוקטובר מצבם הנפשי החמיר, ו־38% שוקלים לפרוש מהלימודים בשל מורכבות התקופה והשפעות המלחמה, כאשר נתון זה עולה ל־42% בקרב משרתי המילואים. 64% סבורים כי הממשלה כשלה בתפקידה.

הסקר השנתי של התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, אשר נערך בשיתוף מכון המחקר פאנלס, בוצע בשבועות האחרונים לאחר ששנת הלימודים החלה ותוך כדי מלחמה חרבות ברזל. הוא מציג תמונה מדאיגה ביחס למצבם הנפשי ותחושת הביטחון של הסטודנטים והסטודנטיות בישראל.

בתחום התמיכה והסיוע הנפשי עולה מנתוני הסקר כי 48% מעידים שפנו או שיפנו בהמשך לקבלת סיוע נפשי, מהם 25% ציינו שאינם יודעים למי לפנות. בנוסף, כ־48% מצפים שמוסד הלימודים יסבסד טיפול רגשי.

בגזרת משרתי המילואים עולה ש־40% אינם מרוצים כלל מהמתווה למשרתי המילואים שפורסם על ידי מוסד הלימודים, תוך שרוב מובהק מהם, של 77%, סבור כי שירות מילואים נוסף בשנת 2024 יקשה על יכולתם לסיים את שנת הלימודים האקדמית. 40% חוששים כי לא יצליחו לעמוד בדרישות לתואר, לאור המתווה שהוצג עבורם במודה האקדמי.

בהיבט המדיני, רק 12% מהסטודנטים סבורים כי הממשלה מתפקדת באופן מיטבי, לעומת 64% שסבורים כי היא נכשלה בתפקידה. 59% מהסטודנטים סבורים כי צריכות להתקיים בחירות כלליות במהלך שנת 2024, 16% חושבים כי על נבחרי הציבור הנושאים באחריות לאירועי 7 באוקטובר להתפטר באופן מיידי, וכ־56% חושבים כי עליהם לקחת אחריות באופן פומבי כעת ולהתפטר לאחר הלחימה.

יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית אלחנן פלהיימר הדגיש כי "תוצאות הסקר הן עדות מדאיגה נוספת למצב שבו נמצא ציבור הסטודנטים והסטודנטיות בישראל. ההתמודדות עם האתגרים הנפשיים והביטחוניים שמהם סובל הציבור הסטודנטיאלי מאז 7 באוקטובר פוגש אותם ברחבי הקמפוסים, ונענה באטימות מוחלטת מצד מוסדות הלימוד - שלא מבינים את גודל המצוקות ולא מעניקים סיוע מספק".