עוד לא חלף אפילו חודש מאז נכנס שר החינוך החדש, הרב רפי פרץ לתפקידו ובזמן קצר זה הוא הספיק לחולל סערה לא קטנה, עם אמירתו כי הוא תומך בטיפולי המרה לבני קהילת הלהט"ב, במטרה לשנות את נטייתם המינית. ביקורות נשמעו מרחבי המפה הפוליטית - מימין ומשמאל, כאשר אף ראש הממשלה מיד התייחס לכך ואמר שדבריו אינם מקובלים. במשרד החינוך עד עתה לא הוציאו התייחסות רשמית לדברים, אך שר החינוך הקודם, נפתלי בנט, הגיב לכך וגינה את הדברים: ״החברה הישראלית מורכבת מגוונים שונים, ואף אחד לא צריך להמיר אף אחד אחר.‬ אנחנו מקבלים כל אדם כפי שהוא. ‬הדברים שנאמרו אינם מייצגים את מרבית הציבור הדתי לאומי שמסתייג מהמלחמה האובססיבית בלהט״בים. ‬חביב אדם שנברא בצלם. ‬כל אדם וכל צלם״.



עו״ד אייל בן יהודה באום, יו״ר הנהגת ההורים הארצית, התייחס הבוקר (ראשון) לדברים והדגיש כי הם מגנים ומוקיעים בכל תוקף את הדברים, אותם כינה "לא ראויים". לדבריו, "הם מתאימים יותר למשטרים חשוכים ולא למדינה דמוקרטית המאפשרת לאזרחיה חופש בחירה גם לגבי זהותם ומגדרם. נמשיך לעמוד על המשמר למען חינוך ילדינו לשיוויון, פלורליזם ללא הבדל דת מין או גזע - לרבות נטייה מינית. נמשיך לשמש מעטפת מחבקת לילדינו בכדי להבטיח שהזכות והחופש לבחור - יישמרו״.



פרץ עם בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90





במועצת התלמידים והנוער הארצית הבהירו עוד אתמול כי "היא הגוף המייצג של כלל בני הנוער במדינת ישראל ללא הבדל דת, גזע, מין, מגדר או משיכה מינית. נפעל תמיד למען קבלת האחר ונמשיך לומר בקול ברור כי הנוער הלהט״בי הוא חלק בלתי נפרד מהנוער במדינת ישראל".



במועצה הדגישו כי הם מתנגדים לחלוטין לדברים והוסיפו כי "מועצת התלמידים והנוער הארצית תומכת בכלל בני הנוער על כלל נטיותיהם המיניות ומאמינה כי משיכה מינית וזהות מגדרית הן חלק מזהותו של אדם ואינן נדרשת ל'טיפול' או ל'המרה'. כמו כן, מועצת התלמידים והנוער הארצית מביעה תמיכה בארגון הנוער הגאה איג״י ותמשיך לפעול בשיתוף פעולה איתו".




תגובה חריפה לדברים הגיעה מכיוון מנשה לוי, יו"ר מנהלי בתיה"ס העל-יסודיים, שקרא לפיטוריו של פרץ ואמר כי "אינני מבין את הביקורת הקשה, שאני שומע מכל עבר על רפי פרץ שר החינוך של מדינת ישראל. מה חשבתם, שרפי הגיע כדי להיות שר החינוך של כולם? של מערכת החינוך של כל ילדי ישראל? הצחקתם אותי. שר החינוך רפי מייצג מפלגה מסוימת עם השקפת עולם מאד מסוימת אותה הוא מנסה וינסה להנחיל לכל ילדי ישראל".



עוד הוסיף: "אני קורא לראש הממשלה מר נתניהו לפטר לאלתר את רפי פרץ מתפקידו כשר החינוך ולמנות מישהו אחר, שאינו מייצג מפלגה סקטוריאלית עם דעות חשוכות והזויות בכל מה שקשור למערכת החינוך של מדינת ישראל, כשר חינוך".



ובהסתדרות המורים מסרו כי "עובדי ההוראה ימשיכו לחנך את הילדים של כולנו לשיוויון, סובלנות וכבוד מערכת החינוך צריכה להכיל ולכבד את כולם ללא הבדל דת, גזע, מין, מגדר וזהות מינית. כנשות ואנשי חינוך אנחנו מחויבים לחנך את הילדים והילדות שלנו לשיוויון, סובלנות וכבוד האדם באשר הוא. המסר שאנחנו רוצים להעביר לילדות ולילדים שלנו, אל תפחדו להיות מי שאתם. כולנו שוות ושווים".