שר החינוך יואב קיש נפגש הבוקר (רביעי) עם יו"ר פורום נשיאי המכללות האקדמיות לחינוך, פרופ' חיים שקד, במטרה לדון בפיתרונות לשחיקה ארוכת השנים במעמד עובדי ההוראה. פגישה זו התקיימה ברקע המתווה "הבגרות הגמישה" המתגבש, שנועד לאפשר למנהלים להתאים את שיטות הערכת התלמידים לצרכי בית הספר הספציפיים.
בפגישתם הדגיש פרופ' שקד כי המחסור החמור במורים נובע מירידה באטרקטיביות והיוקרה של מקצוע ההוראה. לדבריו, הפתרון אינו יכול להסתכם רק בהעלאת שכרם של עובדות ועובדי ההוראה, שעדיין אינו מהווה תחרות עם תחומי עיסוק אחרים, ויש להמשיך ולהעלותו. "מעבר לכך נדרשים צעדים נוספים" ציין שקד, "כגון שיפור התנאים הפיזיים בבתי הספר ובניית חללי עבודה נאותים למורים, שיפור היחס של ההורים למורים של ילדיהם, ומעל לכל חיזוק הדימוי הציבורי של נשות ואנשי החינוך". עוד הוסיף שקד כי "לפתרונות עליהם דיווחו המנהלים עשויות להיות השלכות שליליות על הלמידה שכוללות שיבוץ מורים ללא הכשרה מתאימה, ויתור על הוראת מקצועות ושיבוץ מחנכת אחת לשתי כיתות".
"המכללות האקדמיות לחינוך אחראיות להכשרת דור העתיד של המורות והמורים בישראל, ומכאן חשיבותן", אמר קיש במהלך הפגישה, "במכללות נעשית עבודה מצוינת להכנת הגננות, המורות והמורים למערכות החינוך. לאור המחסור החמור בעובדי הוראה יש צורך דחוף בחשיבה מחוץ לקופסה, בהעלאת קרנו של המקצוע והפיכתו האטרקטיבי יותר עבור צעירות וצעירים העומדים בפני בחירת מקצוע, והמכללות לחינוך מהוות ברומטר משמעותי מהמענה לכך".
השניים סיכמו כי רק חבילת צעדים כוללת, שתתרום להגברת השניים סיכמו כי רק חבילת צעדים כוללת, שתתרום להגברת כוח המשיכה של מקצוע ההוראה ותעודד צעירים איכותיים ללמוד במכללות לחינוך ולעבוד בבתי הספר - תבטיח שיהיו מספיק מורים בכיתות.