54 ימים נותרו עד הבחירות, והפער בין שני המחנות הגדולים מצטמצם. אם בשבוע שעבר פתחו יצחק הרצוג וציפי לבני פער של 3 מנדטים מהליכוד, הרי שהשבוע עומד הפער על 2 מנדטים (24 למחנה הציוני ו־22 לליכוד), כך עולה מסקר פאנלס פוליטיקס שנערך ביום רביעי עבור "מעריב־ סופהשבוע".
בשלב זה לא ניתן לייחס את הירידה במספר המנדטים שלהם זוכה המחנה הציוני לאירועים הביטחוניים האחרונים- התקיפה בסוריה שמיוחסת לחיל האוויר הישראלי ופיגוע הדקירה בתל אביב שאירע בבוקר היום שבו נערך הסקר.
מנדט שאיבדה המחנה הציוני, יחד עם שניים נוספים שאיבדה הבית היהודי ומנדט אחד שאיבדה כולנו- מהווים את ארבעת המנדטים שהעלו השבוע את רשימתו של אלי ישי, העם איתנו, לראשונה מעל אחוז החסימה. כל זאת בזכות התקרבותו של ישי למחנה הדתי־לאומי, שהתחזקה עם צירופו של הרב משה הגר לרשימה ומגעים נוספים שנערכו בינו לבין הרב דוב ליאור.

 האירועים הביטחוניים האחרונים אומנם לא השפיעו על מספר המנדטים של שתי המפלגות הגדולות, אולם הם באו לידי ביטוי בשאלה הנוגעת לתחושת

הביטחון האישי. 38% מהנשאלים טענו כי בימים אלו תחושת הביטחון שלהם "גרועה יותר", ומבין המגיבים שטענו כי אירוע הדקירה השפיע על דעותיהם
הפוליטיות, 98% הודו כי הן הפכו לימניות יותר.
ובהתאמה, ניתן ליחס את הירידה במספר האזרחים שלא רוצים לראות את בנימין נתניהו בכהונה נוספת בראשות הממשלה - נתון שאותו אנחנו
בודקים ברציפות בשבועות האחרונים - לאירועים שקרו לאחרונה. בשבוע שעבר הכריזו 58% מהציבור שהם מתנגדים לראותו בתפקיד, והשבוע ירד קלות
המספר ל־ 55% .
נתון מעניין אחד לגבי זהות העומדים בראש הרשימה: כששאלנו את בוחרי המפלגות הגדולות איך הם בוחרים למי להעניק את קולם, ענו 58% ממצביעי
הליכוד כי זהות ראש הרשימה משפיעה עליהם ביותר; לעומת 15% מבוחרי המחנה הציוני - שעבורם הרכב הרשימה והמצע מעניינים יותר משמות המנהיגים.

 
בחזרה לחיסול בסוריה: כששאלנו אם בעיתוי התקיפה היו מעורבים גם שיקולים פוליטיים הקשורים לבחירות הקרובות לכנסת, השיבו 40% מהמשיבים בחיוב. מבין אלו שמאמינים בחוסר המקריות של התקיפה, יש רוב למצביעי המחנה הציוני ויש עתיד. מצביעי הליכוד, לעומת זאת, בטוחים בטוהר הכוונות של נתניהו. 84% מהם השיבו על השאלה בשלילה. 


הלאה: יאיר לפיד, עם עבודת השטח המאומצת שלו ועשרות חוגי הבית שהוא מקיים, ממשיך לשמור על מספר מנדטים יציב- 11. אולם החדשות הרעות מבחינתו הן מספר המתלבטים לגבי הצבעתם. כששאלנו את מי שהכריזו כי יצביעו ליש עתיד בבחירות הקרובות אם הם בטוחים בהצבעתם, ענו 39% שהם עדיין מתלבטים. לפיד יצטרך להשקיע עוד זמן רב כדי לגרום להם להאמין לדבריו ולהבטחותיו ולמנוע ממצביעיו לזלוג למפלגות אחרות.
שבוע לא טוב עובר גם על משה כחלון, שהקמפיין שלו לא מצליח להתרומם, ובסקר הוא מאבד מנדט נוסף ועומד על 8 מנדטים בלבד. השבוע הוא פסל פעם נוספת את השמועות על ריצה משותפת עם יאיר לפיד והכריז: "אנחנו רצים לבד עד הסוף".
יכול להיות שכחלון מסרב לריצה משותפת, מאחר שכרגע הוא מהווה את לשון המאזניים, זה שיקבע את זהות הממשלה הבאה. לפי הסקר הנוכחי מקבל גוש הימין־חרדים (הליכוד, הבית היהודי, יהדות התורה, ש"ס, ישראל ביתנו והעם איתנו) 60 מנדטים.

שתי מפלגות הציגו השבוע את רשימותיהן: ישראל ביתנו ומרצ. מפלגתו של ליברמן ממשיכה לשמור על יציבות עם 6 מנדטים, וכך גם מרצ - רחוק מההערכות של יו"ר המפלגה, זהבה גלאון, שטענה לאחר הפריימריז כי המפלגה תקבל 10 מנדטים. 

בעת כתיבת שורות אלו, המפלגות הערביות עדיין ניהלו מגעים לאיחוד (שהוסכם אתמול) ולכן השלכותיו לא משתקפות בסקר. על פי תוצאות הסקר, זוכה רע"מ־תע"ל ל־ 6 מנדטים, בעוד חד"ש, שחוללה מהפכה ברשימה ובראשה עומד כעת איימן עודה, זוכה ל־5 מנדטים. כמו בשבועות האחרונים, גם השבוע בל"ד אינה עוברת את אחוז החסימה.
כמובן טרם נאמרה המילה האחרונה ואחוז המתלבטים עדיין גבוה. 22% מהציבור כלל לא החליטו למי יעניקו את קולם ב־17 במרץ, וגם בין אלו שהשיבו כי הם יודעים למי יצביעו, 33% לא בטוחים איזה פתק ישלשלו לקלפי ברגע האמת.

בסקר השתתפו 508 אנשים, החברים בפנאל הפוליטי של Panell4all לביצוע מחקרים באינטרנט. הסקר בוצע על מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל- מגיל 18 ומעלה. הסקר נערך בתאריך 21.1.15. טעות הדגימה המרבית היא 4.5%.