סקר פאנלס פוליטיקס שבוצע עבור "מעריב-סופהשבוע", 42 ימים לפני הבחירות, הוא הסקר הטוב ביותר שהיה לבנימין נתניהו מאז פרוץ הקמפיין. לפי הסקר הזה נתניהו הוא ראש הממשלה הבא, ובקלות. אם המגמה הזאת לא תתהפך בקרוב, העסק גמור.










המומנטום של המחנה הציוני נפח את נשמתו, הקמפיין של נתניהו מתרומם, העובדה שהקרב הפך ל"ראש בראש" בין הרצוג לביבי, והעובדה שנתניהו הצליח להפוך אותו ל"ימין" מול "שמאל", מכריעה את הכף ומרסקת את כל שאר השחקנים על המפה הפוליטית. נתניהו שותה את הקולות של בנט וליברמן, הרצוג משתלט על המנדטים של מרצ, אבל גם פוגע בסיכויים של לפיד וכחלון להתרומם.
 

יש עוד מספיק זמן כדי להפוך מגמות ולייצר אג'נדות, אבל אין ספק שנתניהו יכול השבוע לחייך חיוך רחב. במדד האישי, השאלה הקבועה שנשאלת כאן על הרצון לראות את נתניהו בתפקידו עוד קדנציה, ביבי רושם בפעם הראשונה מהפך. היו כבר סקרים שבהם 66% מהציבור לא רצה בו פעם נוספת (מול 30% שכן רצו), והנה היום הוא עובר למדד חיובי: רק 45% מהציבור לא רוצים בו לקדנציה נוספת, לעומת 46% שכן רוצים.

ביבי הצליח לקצץ את מתנגדיו בשליש, הישג מדהים, ותוך שבועות ספורים. בתחום המנדטים, נתניהו עולה במנדט יחסית לשבוע שעבר, אבל המחנה הציוני, ששמר בשבוע שעבר על כוחו, יורד בשני מנדטים, מ- 24 ל-22 . הפער לטובת נתניהו עומד כבר על 4 מנדטים, זהו פער מובהק. את המנדט הנוסף שלו מקבל נתניהו מבנט, שממשיך לצנוח. השאלה היא למי מאבדים הרצוג ולבני את המנדטים שלהם.
 

 
כרגע, זה לא ברור. ההבדל העיקרי מהסקר הקודם הוא שאלי ישי מצליח לעבור את אחוז החסימה ולגרוף 4 מנדטים. אלה הן חדשות רעות מאוד לגוש המרכז־שמאל. ישי הוא עכשיו ימין קיצוני. המנדטים האבודים של הרצוג ולבני התיישבו, כנראה, על הגדר (מספר המתלבטים עלה השבוע, יחסית לשבוע שעבר, מ-18% ל-21% , שזה מדהים. בשלב כזה מספר המתלבטים אמור לרדת, לא לעלות). הרצוג לא יכול היה לקבל השבוע סקר יותר גרוע מהסקר שקיבל כאן אצלנו. מצד שני, יש לו עוד תקווה. השאלה היא אם יצליח להרים סוף־סוף קמפיין שיוריד אנשים מהגדר ויזרים אותם לכיוונו. 

שאלנו השבוע את הציבור אם הביקורת המוטחת בנתניהו בכל הקשור להתנהלותו והתנהלות רעייתו (ע"ע פרשת הבקבוקים וכו') גורמת לליכוד ולנתניהו נזק או מסייעת להם. 38% מהציבור סבורים שהפרסומים הללו גורמים לנתניהו נזק, רק 26% סבורים שהם מסייעים לליכוד. התוצאות האלה סותרות את הדעה הרווחת, בעיקר בקרב תומכי ליכוד, שההתקפות על ביבי ושרה מוסיפות להם מנדטים.





מצד שני, מאז פרוץ ההתקפות הללו, אכן נוספו להם מנדטים. האמת נמצאת בוודאי אי שם באמצע. על השאלה אם צריך היועץ המשפטי לממשלה להורות על פתיחת חקירה בעניין הבקבוקים, עונה הציבור בתיקו מוחלט: 46% בעד, 46% נגד. חזרנו לתיקו הקלאסי בין הגושים. מצד שני, טענות הליכוד בדבר פעילות ארגון V15 נתפסות בציבור כמהימנות. 52% רואים בטענות הללו נכונות, ורק 31% סבורים שהן אינן נכונות.
 
בשאר הנושאים, מגלה משה כחלון יתרון קל על מנואל טרכטנברג בכל הקשור לתוכניות הדיור שהוצגו על ידם השבוע ( 28% לכחלון, 22% לטרכטנברג), קמפיין ה"מושחתים, נמאסתם" של יש עתיד זוכה לקבלת פנים פושרת (רק 32%  הציבור סבורים שזה דגל נכון לבחירות, 55% סבורים שלא), ובמדד השחיתות מוביל, כרגיל, המנצח הנצחי בתחום הזה אריה דרעי, במקום השני אביגדור ליברמן, שלישי נתניהו, רביעית לבני, חמישי הרצוג. הכי פחות מושחת, לדעת הציבור, הוא משה כחלון, אחריו גלאון, בנט ולפיד.





 סיכום: נתניהו מכתיב את הקצב ואת סדר היום בשבועיים האחרונים. במגרש המדיני־ביטחוני הוא שולט שלטון מוחלט. הקמפיין של הרצוג ולבני לא מורגש, בנט מאבד מומנטום בגלל המאבק הדו־ראשי, לפיד עושה קמפיין יפה אך נפגע מהפיגור אחר הרצוג, וביבי יהיה, כנראה, ראש הממשלה הבא.