נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר היום (ראשון) בשיחה סגורה כי הוא נערך לאפשרות של מבוי סתום בהתייעצויות שיקיים לאחר הבחירות בנושא הרכבת הממשלה ואם יתברר כי איש מהמועמדים לא ישיג את מספר הממליצים שיבטיחו את הרכבת הממשלה, הוא ייזום הקמת ממשלת אחדות לאומית שתפעל לשינוי שיטת הממשל בישראל. הידיעה פורסמה לראשונה בחדשות ערוץ 2.
ריבלין הבהיר במהלך הפגישה, כי קיימות כמה אופציות אחרי הבחירות ובראשן הטלת הרכבת הממשלה על המועמד בעל הסיכוייים הטובים  ביותר, כלומר בעל מספר הממליצים הגדול ביותר, בין אם יהיה זה נתניהו או הרצוג.
בבית הנשיא הדגישו שהאופציה של ממשלת אחדות עלתה בשיחה. ריבלין אמר כי אם לא ניתן יהיה להגיע להסכמה על סדר היום מבחינה מדינית וחברתית, הוא חותר לכך שלפחות יוסכם על הקמתץ ממשלת אחדות שתשנה את שיטת הממשל כך שתמנע ממדינת ישראל להפוך לדמוקרטיה בסגנון איטליקי שתקיים בחירות בכל שנה וחצי.

מצעד המשלחות לנשיא יחל מיד לאחר שיו"ר ועדת הבחירות המרכזית יודיע רשמית לנשיא על התוצאות הסופיות של הבחירות לכנסת ה-20

ביום שישי דוחוח בערוץ 10 כי בעקבות התיקו הפוליטי המסתמן, בליכוד חוששים שהנשיא יכפה על נתניהו ממשלת אחדות עם רוטציה. על פי הדיווח הזה ודיווחים קודמים הגיעו יו"ר מפלגת כולנו משה כחלון ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להבנות לפיהן הם יגיעו ביחד לנשיא וימליצו על מועמד זהה לראשות הממשלה.



על פי הדיווח של בן כספית בערוץ 10, דחה משה כחלון הצעה של יאיר לפיד להגיע כגוש אחד לנשיא ולמעשה ליצור ברית "אחים" דומה לזו שיצר לפיד עם בנט בבחירות 2013. עוד דווח כי בליכוד ישנה הבנה כי במצב בו תקבל המפלגה פחות מ-20 מנדטים היא לא תוכל בשום מצב להקים ממשלה. נתניהו, כך דווח, מעדיף ממשלת ימין צרה על פני ממשלת אחדות, עם כי כמובן שהכול כפוף לתוצאות בקלפי ב-17 למרץ.