לפני פחות משנה התמלאו אתרי החדשות בדיווחים על "תקיפות" מצד עורבים של אנשים תמימים במקומות שונים בארץ. זה קרה כמו עכשיו בעונת האביב פשוט משום שזו התקופה שבה גוזלי העורבים לומדים לעוף וההורים המודאגים מגוננים עליהם מפני כל מי שעלול להתקרב. בתרבויות רבות נקשרו העורבים למזל רע, למוות ולמסתורין. מהפולקלור העתיק ועד לספרות המודרנית עורבים מתוארים כמבשרי אבדון וייאוש והסטיגמה הזאת גרמה לבני אדם לחשוש מהם ולרדוף אותם. הם שחורים וקולניים, מתקבצים בחבורות שיכולות להיראות מאיימות ומסתובבים ליד פגרים אבל אביהוא שרווד מייסד עמותת "למען חיות הבר", עושה סדר ומסביר: "אף שקולם נשמע לנו צורמני, העורבים שייכים לסדרת ציפורי השיר והם הגדולים ביותר בסדרה זו. העורבים הם בין בעלי החיים החכמים ביותר ומדענים משווים את האינטליגנציה שלהם לזו של ילד בן שש. הם שייכים למועדון אקסקלוסיבי של בעלי חיים המשתמשים בכלים ומסוגלים לפתור בעיות מורכבות הדורשות תכנון, שבו חברים גם הפרימטים, הדולפינים והפילים. לדוגמה, עורבים זורקים אגוזים על מעברי חצייה, ומחכים שמכוניות ידרסו ויפצחו אותם. ולמה דווקא מעברי חצייה? כי כשהאור ברמזור מתחלף, הם יכולים להצטרף בנחת להולכי הרגל ולאסוף את האגוזים בבטחה".

יותר מ-500 עורבים פצועים מטופלים במרפאה של עמותת "למען חיות הבר" מדי שנה. בעמותה מספרים כי עורבים הם מונוגמיים ובדרך כלל הקשר בין בני זוג נשמר כל חייהם. הם חברותיים מאוד וחיים בקבוצות משפחה, שבהן צעירים מהדור הקודם נשארים עם ההורים ומסייעים לטפל בדור הצעיר יותר. בין חברי הקבוצה מתקיימת תקשורת מורכבת, הכוללת העברת מידע על מזון ועל סכנות. העורבים ידועים כבעלי זיכרון יוצא מן הכלל ומסוגלים לזכור פנים אנושיות לאורך זמן, לטוב ולרע, אך בניגוד לאמונה העממית הם אינם "רעים" או "נקמנים". כאמור, כהורים המסורים שהם, הם עשויים לחוג בצעקות אזהרה מעל אנשים שהתקרבו בטעות לגוזלים שלהם, ובדרך כלל התקיפה מסתכמת בכך.

"העורבים תורמים לבריאות ולאיזון של הסביבה. כאוכלי כל הניזונים גם מנבלות, הם ממלאים תפקיד חיוני בסילוק פגרים ובמניעת התפשטות של מחלות ונפטרים מכמויות גדולות של אשפה אורגנית שאנחנו משאירים אחרינו, כולל הלכלוך והריחות הנלווים. מאחר שחרקים ומכרסמים הם מרכיב חשוב בתפריט שלהם, הם גם מדבירי מזיקים מצוינים" מוסיף שרווד. העורבים אינם היחידים הסובלים מיחסי ציבור גרועים וכולנו מכירים את האגדות על נחשים ערמומיים, עטלפים מוצצי דם ועוד. אבל האמת היא שרובם המכריע של בעלי החיים אינם מזיקים, ואפילו חשובים למערכות האקולוגיות שלנו כשכל אחד מהם יש מקום ותפקיד מיוחדים משלו.