ברשות הטבע והגנים הצליחו במבצע מיוחד להציל את חייו של עגל ראם שרגלו נשברה. דרור, עגל ראם לבן מעדר הראמים בחי־בר יטבתה, בן מספר ימים בלבד, נפגע מסיבה לא ידועה לפני חודש וחצי ברגלו האחורית. בהנחיית ד"ר תומר ניסימיאן, וטרינר רשות הטבע והגנים, הועבר דרור לצילום רנטגן במרפאתו של ד"ר אילן זבירין באילת - שם נמצא כי עצם השוק שלו נשברה.

השרים שבו לתקוף את הרמטכ"ל בקבינט - שלא נשאר חייב
גורם הפתעה ושימוש בטכנולוגיה ייחודית: כך נערכים בצה"ל לכניסה רפיח

לאחר האבחון עבדו בחי־בר במרוץ נגד הזמן כדי להציל את דרור הקטן. רגלו גובסה במרפאה בחי־בר, ואמו הורדמה באמצעות חץ כדי להעבירה מהשטח הפתוח אל חצר טיפולים שבה חוברה שוב עם בנה.

אחרי מספר ימים של דאגה התאוששה אמו של דרור מההרדמה ומהלחץ של המעבר לחצר הטיפולים, והתחילה לטפל ולהניק את הקטן.
לאחר שלושה שבועות, ד"ר צחי אייזנברג וד"ר רוני קינג החליפו את הגבס לסד תמיכה שמאפשר דריכה על הרגל. כעבור שבועיים נוספים הורד הסד והוחלף לחבישה רכה על ידי ד"ר תומר ניסימיאן וד"ר נבו שוורץ.

בשבוע האחרון הוריד ד"ר ניסימיאן בהרדמה את החבישה. לאחר מספר ימים מצב הרגל של דרור הקטן, שסבל ממתיחת יתר ברגל ומהשפעה על השרירים והגידים, השתפר מאוד - עד דריכה ברמה טובה ומעודדת מאוד.

לדברי ד"ר ניסימיאן, "האתגר לטפל בחיית בר יונקת ונתמכת על ידי אמא בסביבתה הטבעית הוא גדול מאוד, מהטיפול בחיה עצמה ועד המשך הטיפול האמהי הנדרש. לשמחתי הרבה, בזכות צוות החי־בר שהשקיע רבות, ובזכות התמיכה הווטרינרית ברשות הטבע והגנים ומחוצה לה, הצלחנו לשקם את דרור הקטן לרמה משביעת רצון".

מור אוחנונה, מנהלת שמורת חי־בר יטבתה ברשות הטבע והגנים, מוסיפה: "הראם הלבן הוא אחד ממיני בעלי החיים בחי־בר, שאנו עושים מאמצים רבים לשימורו ולשחרורו לטבע. הפרטים מעדר הראמים הם חלק מדור ההמשך לראמים בטבע הישראלי, ולכן הושקעו מאמצים רבים לאישוש העגל. בתקופה זו בחי־בר ניתן לראות כ־30 עגלים ילידי השנה הנוכחית, אפרוחי יענים ועוד חיות בר בסכנת הכחדה. הציבור מוזמן לצפות בהם".