הכתבה נכתבה בשיתוף מרפאת שיניים ד"ר אלכסנדר

מהפכה  בהליך ההשתלה, מהפכה בהפחתת הסיכונים הכרוכים בטיפול, בשיפור מהירות ההחלמה, בחוויית הטיפול שהיא פחות פולשנית מאשר עבר, ובמהפכה בחיוכים - בשיפור יוצא דופן בתוצאות האסתטיות.

טכנולוגיית ההשתלות הדנטליות עשתה כברת דרך לאורך השנים, ושינתה את הדרך בה רפואת השיניים מטפלת באובדן שיניים ובבריאות הפה. פריצת דרך זו מציעה היום פתרונות טיפול  יעילים וידידותיים, ושתלים איכותיים ועמידים שמחזירים למטופלים את החיוך המיוחל. פנינו למרפאת השיניים של ד"ר אלכסנדר פוזדייב, והתוודענו לכל החידושים האחרונים בתחום השתלות שיניים, שמשפיעים באופן ישיר על בריאות הפה ועל מראה שיניים אסתטי וטבעי.

שתלים מודפסים - שתלים מותאמים אישית למטופל בטכנולוגיית תלת-ממד 3D.  הטכנולוגיה החדשנית – הדמיה תלת ממדית והדמיה וירטואלית,  מאפשרת לאחר סריקת CT של חלל הפה, לייצר שתלים דנטליים המותאמים למבנה הלסת ולאנטומיית הפה הייחודית של המטופל. באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת , רופא השיניים מקבל מבט מפורט על כלי הדם, העצבים ומבנה הפה, ובהתאם לכך, מתכנן בעזרת המחשב (CAD/CAM), ומדייק את מבנה השתל, את מיקומו ואת יציבותו באופן שמעלה משמעותית את רמת ההצלחה של קליטת השתל בעצם הלסת. 

הדמיה וירטואלית מסייעת למטופל - טכנולוגיית הדמיה וירטואלית (VR) מסייעת למטופל להבין את תהליך ההשתלה. רופאי שיניים משתמשים בהדמיה וירטואלית ליצירת הדמיות תלת-ממדיות אינטראקטיביות של אנטומיה אוראלית של המטופל. באופן זה מטופלים יכולים למעשה "לעבור" את ההליך הכירורגי ולהיות מעורבים בו, מהייעוץ הראשוני ועד לשחזור הסופי. השימוש בטכנולוגיות של מציאות מדומה עוזרת למטופל להבין את ההליך, להקל על החרדה, ולעבור חוויה מכילה וידידותית.

איכות השתלים ועמידותם – באופן אידיאלי, חומרי השתל צריכים להיות תואמים ביולוגית ועמידים הן בפני קורוזיה והן בפני שברים. רוב השתלים הדנטליים עשויים בדרך כלל מטיטניום, אם כי הם מורכבים מסגסוגת של כמה מתכות במטרה לספק עמידות וחוזק טובים יותר. לטיטניום התאמה ביולוגית גבוהה, והמשמעות היא כי הטיטניום נטמע בתוך העצם, והסיכון לדחיית השתל הוא נמוך. עם זאת, בשנים האחרונות, שתלים דנטליים מזירקוניה הפכו לחלופה טובה, למרות שהשימוש בהם עדיין פחות נפוץ.

שיפור עמידות השתל באמצעות ננוטכנולוגיה - הננוטכנולוגיה היא פתרון חדשני לשיפור עמידותם של השתלים באמצעות יצירת פני שטח משופר של השתל.  שינויים ננומטריים אלה בפני השטח של השתל מחזקים את הקשר המבני והפונקציונלי בין עצם הלסת לבין פני השטח של השתל, ומאפשרים את איחוי השתל עם העצם (אוסאואינטגרציה)  ובכך מגבירים את יציבות השתל, מקצרים את זמן הריפוי ומשפרים את הצלחת קליטת השתל ועמידותו בטווח הארוך.

האצת הריפוי באמצעות טכניקות רגנרטיביות  - טכניקות רגנרטיביות בשתלים דנטליים מתייחסות לסדרה של הליכים וטיפולים שמטרתם לשקם ולקדם את ההתחדשות של רקמות פה פגומות או אבודות, כגון עצמות, רצועות חניכיים ורקמות רכות, כדי לתמוך במיקום מוצלח וביציבות ארוכת טווח של שתלים דנטליים. טכניקות אלה מסייעות באופן ניכר בהתחדשות הרקמות, מאיצים את תהליך הריפוי ומשפרים את מידת ההצלחה בטיפול במקרים מורכבים של אובדן שיניים, ספיגת עצם, השתלות שיניים.

השתלת שיניים ביום אחד (העמסה מיידית) - הליכי השתלת שיניים מסורתיים דרשו לעתים קרובות תקופת החלמה לפני חיבור השחזור הסופי. עם זאת, התקדמות בטכנולוגיות פורצות דרך מאפשרות הליך כירורגי של השתלת שיניים ביום אחד. משמעות הדבר היא, שהמטופלים חוסכים מעצמם את תקופה הריפוי עם שיניים תותבות שגורמות לחוסר נוחות ולכאב , ומקבלים בתוך 24 שעות כתרים זמניים על השתלים. העמסה מיידית מקצרת את תקופת ההמתנה באופן משמעותי, ומשפרת את חוויית הטיפול הכוללת.

השתלת שיניים גם למטופלים הסובלים מאובדן עצם - אובדן עצם יכול להקשות על ביצוע השתלות שיניים, מכיוון שהשתלים צריכים להיות מחוברים לעצם חזקה כדי להישאר במקומם. בעבר, מטופלים שסבלו מאובדן עצם לא יכלו לעבור השתלות שיניים. הטכנולוגיות החדשניות ברפואת שיניים מאפשרות גם למטופלים חסרי עצם לעבור הליך מוצלח של השתלת שיניים. בין הטיפולים המוצעים לחסרי עצם – השתלת עצם, השתלת שתלים ארוכים, שימוש בשתלים מרושתים בעלי משטח מחוספס, המעודד צמיחת עצם.

מרפאת ד"ר אלכסנדר עומדת בחזית הטכנולוגיה, ומעניקה למטופליה חווית טיפול מותאמת אישית, ידידותית ומכילה, באמצעות טכנולוגיות מתקדמות של AI וVR, המאפשרות למטופל להיות מעורב בהליך ההשתלה הווירטואלי עוד לפני ההשתלה. השימוש בשתלים דנטליים באיכות ובעמידות הגבוהה ביותר, ובטכנולוגיות לאיחוי השתל והטמעתו בעצם הלסת, מאפשרים להגיע לתוצאה אסתטית מרשימה, המעניקה למטופל את ההזדמנות לחשוף טור שיניים טבעי וללא דופי. 

*התוכן בערוץ זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.

הכתבה נכתבה בשיתוף מרפאת שיניים ד"ר אלכסנדר