בשורות מעודדות למשתמשי וויגובי: חברת נובו נורדיסק, מפתחת קו זריקות ההרזיה, חושפת נתונים ראשונים שמצביעים על יעילות התרופה "וויגובי". הנתונים מראים כי היא מביאה לירידה של עשירית ממשקל הגוף, ירידה שנותרת במשך 4 שנים לפחות, כל עוד ממשיכים להשתמש בתרופה.

בדיקת רטינופתיה סוכרתית ניידת עם AI
Bad Romance: חודש המודעות למחלה השקטה של ליידי גאגא

"זהו המחקר הארוך ביותר שביצענו בתרופה" אמר ראש הפיתוח של החברה, מרטין הולסט, "לאחר הירידה העקרית במשקל הגוף, לא חוזרים אחורה ולא מעלים במשקל, כל עוד ממשיכים להשתמש בתרופה". הממצאים החדשים עשויים לשכנע ממשלות בעולם וחברות ביטוח בריאות לממן את הטיפול היקר, שעלותו ב-10 המדינות בהן הושקה עד כה בין 200 ל-2,000 דולר בחודש. בישראל עלות הטיפול עומדת על 1,200 שקלים.

וויגובי היא הראשונה בדור חדש של תרופות הידועות בשם GLP-1 אגוניסטים. הם פותחו במקור לסוכרת אולם התגלו בעלי יעילות בדיכוי תיאבון, ירידה במשקל, הפחתת רמות השומנים והסוכר בדם, וגם מניעת התקפי לב ושבץ מוחי.

הנתונים האחרונים הגיעו מניסוי בו השתתפו 17,604 חולים שסבלו ממחלת לב אך לא סבלו מסוכרת. כ-17% מהמשתתפים הפסיקו להשתמש בתרופה עקב תופעות לוואי שעיקרן בחילות. שאר המטופלים איבדו בממוצע כמעט 10% ממשקל גופם לאחר 65 שבועות על התרופה. אחוז הירידה במשקל נשמר משנה לשנה עד תום ארבע שנים, בהן הירידה במשקל עמדה על 10.2%.  

 מחקר נפרד קודם הראה כי וויגובי גם הפחיתה את הסיכון להתקפי לב או שבץ מוחי ב-20% בקרב אנשים שסובלים מעודף משקל או השמנת יתר, שהיו עם היסטוריה של מחלת לב. ב"נובו נורדיסק" עדיין מנסים להבין את מנגנוני ההגנה על הלב וכלי דם שמספק וויגובי, אולם על פי ההשערות לתרופה ישנה פעילות נוגדת דלקת, שמסייעת למניעת חסימת כלי דם.