סגולותיהם של ויטמינים, מינראליים, צמחים וחיידקים פרו-ביוטים כבר ידועים כחיוניים לחיזוק בריאותנו ולשיפור איכות החיים. גם עולם הפארמה מבוסס לא מעט על צמחים. אלא שמה שידעו אבותינו בחוש, לגבי סגולות צמחים, נחקר ונמדד היום אמפירית. אם תרצו, זו נקודת מוצא טובה לסיפור של  סופהרב.
במפעל בנצרת עילית מיוצרים כ- 200 סוגים שונים של תוספי תזונה. בנוסף החברה מייבאת את מוצרי “סולגאר” לישראל, מה שהופך אותה לא רק לענקית תוספי התזונה אלא אף לאחת ממובילות בעולם כולו. חלק גדול מתוצרתו של המפעל בנצרת עילית, נמכר בהצלחה ברחבי העולם, הן תחת סופהרב והן תחת מותגי ענק בחו”ל.

מאה אחוז טבעי

כל המוצרים במפעל מופקים מחומרי גלם ממקור טבעי, המספקים ויטמיינים, מינראליים, צמחי מרפא וחיידקים פרו-ביוטים, בתנאים אופטימליים המבטיחים מקסימום שימור של היתרונות הטבעיים, ללא כל תוספות במוצר עצמו ובמעטפת שלו. יצירת הכמוסה או הטבלייה נעשית בתנאים אופטימליים המבטיחים מקסימום שימור של יתרונות החומרים הפעילים, זאת על ידי שימוש ברכיבים טבעיים מרוכזים ואפקטיבים. כדי למנוע ככל האפשר התערבות חיצונית ולא לשנות את הרכב החומרים המקורי. לכן, למשל, ביצירת טבליות קשות, האבקה נדחסת בלחץ של 8 טון מכל צד כנגד תבנית - ותודות הלחץ מתקבעת צורת הטבליה. לא נעשה שימוש בחימום, או בשינוי המבנה הכימי של החומר כדי להבטיח שבסופו של דבר תוסף התזונה שנקבל יהיה כולו טבעי.

השאלה המתבקשת, אם כך, היא למה לא פשוט לצרוך את תוספי התזונה שלנו כפי שהם בטבע.
המחקר  המדעי גילה שלא רק שלצמחים יש סגולות בריאותיות ואחרות, יש להם גם “זמני שיא” כלומר נקודה מסוימת בזמן בה חברו תנאי הקרקע, מזג האוויר, השעה ביום בו נקטף הצמח ועוד לרגע הזה, בו הצמח מפיק את מקסימום הפוטנציאל שלו. כל צמח בעל סגולות בריאותיות עבר תהליך מחקרי ארוך, בו נמצאה הנקודה המיטבית לקטוף אותו כדי ליהנות מסגלותיו האולטימטיביות. תמצית של צמח כזה שנאספה בדיוק בזמן ובמועד הנכון מכונה “תמצית סטנדרטית של הצמח”. 

מפעל סופהרב רוכש תמציות צמחים סטנדרטיות מכל רחבי העולם: כל ספק ששולח את התמצית, שולח אותה עם אנאליזה שהיא למעשה תעודת הזהות של הצמח, בה נקבעים כל תנאי הגידול והאיסוף וכן הרכב החומר הפעיל בצמח: האם זה נקי מחיידקים, חומרי הדברה, מתכות ותנאי הסביבה והקרקע. רק אחרי בדיקה של המסמך  ואישורו, מחליטים בסופהרב אם לרכוש אותו. בשלב הזה מעבירים את התמצית לבדיקה ואישור של משרד הבריאות. ורק בתום הליך הבדיקה הקפדני, היא מגיעה למפעל.
ייצור, סופהרב
ייצור, סופהרב

יותר צדיקים מהצדיק

אחרי שהתמצית מגיעה למפעל, מוצאים שוב דגימה לבדיקה במעבדה מיקרוביאלית המתקדמת שממוקמת במפעל עצמו, רק כדי לוודא שאכן הרכב החומר זהה למצוין בתעודת הזהות. למען הסר ספק: אין שום חובה בריאותית או רגולטרית לבדיקה הנוספת, לא כל שכן לקיום מעבדות שכאלו במפעל לתוספי תזונה ובכל זאת, כדי לעמוד באמנה שחברת סופהרב קבעה לעצמה ובהתחייבות לאיכות האופטימלית ביותר ללקוחותיה, הוקמו בתוך המפעל מעבדות הבודקות שוב את איכות המרכיבים. התמצית הסטנדרטית של הצמח עוברת בדיקה חוזרת בה מוודאים שהיא נקייה ממזיקים, נבדקת נוכחות של שמרים, עובשים, קוליפורמים וזיהומים. דוגמית נלקחת למעבדה ובה, תחת תנאים המדמים את הסביבה האופטימלית לגידול זיהומים, עובשים ועוד, כדי לאשר שהיא אכן נקייה לחלוטין.
רק אחרי שהוכח מעל לכל ספק, שהתמצית הסטנדרטית של הצמח היא במצב האופטימלי שלו, מתחיל תהליך  הייצור. כך למעשה נעשה לכל רכיב המיוצר במפעל סופהרב.

היתרון הטכנולוגי

אם המדע הצליח למדוד את מקסימום האפקטיביות של כל צמח וצמח ליצירת תמצית סטנדרטית, אזי הטכנולוגיה מתגייסת כדי לאפשר לתוסף התזונה לפעול בצורה המיטבית ביותר בגופנו.
ניקח לדוגמה את את תבלין הכורכום שקיים בכל בית, על אף יתרונותיו המובהקים של התבלין, החסרון הגדול של שימוש באבקת כורכומין, הוא הזמינות הביולוגית הנמוכה לגופנו וגם זמן שהייתו במחזור הדם, קצר. זו הסיבה שאי אפשר להנות מסגולות התבלין כפי שהוא. בסופהרב פיתחו פטנט של כמוסת ליקוויד ג'ל המשלבת את החומר הפעיל בשילוב שמנים חיוניים המצויים בשורש הכורכום ומסייעים באופן טבעי להגברת זמינות ושהיית הכורכומין בדם. הפטנט מגובה במחקר קליני ומוגן ברישום 13 פטנטים בינלאומיים.  
באותו אופן, ההחלטה האם מוצר יגיע בצורה של טבליה, כמוסה, סירופ, לכסנית למציצה טבליה ועוד, נקבעת על פי האופן בו הוא ייספג באופן המקסימלי וישמור על תכונות תוסף התזונה, מבלי שתהליך הייצור יפגע בו. סופהרב היא חברה המייצרת עבור מדינות רבות בעולם, ככזו היא מחזיקה בציוד הטכנולוגי המתקדם ביותר ולכן הבחירה בצורת ההנגשה של תוסף התזונה ללקוח הסופי נקבעת על סמך יעילותו  -לא רק בחומר הגלם או בשעת האריזה אלא גם תוך הקפדה על כך שההשפעה תישמר לכל אורך הדרך.


פרוביוטיקה מ"יהלומים"

כדי להבין עד כמה לסגולות תוסף התזונה אין משמעות בלי ההנגשה הנכונה, אפשר להתבונן על הפרוביוטיקה. כידוע, החיידקים “הטובים” נדרשים לגוף האדם וכאשר אנו נוטלים תרופות כמו אנטיביוטיקה הפוגעת במאזן החיידקים הטובים במעי. לכן יש צורך להחזיר את החיידקים הטובים הללו. הבעיה היא, שיש צורך בכמות אדירה של חיידקים, בעיקר, כי בדרכם אל גופנו הם עוברים בקיבה ונפגעים בשל החומציות הגבוהה בקיבה. כתוצאה מכך, רק מעטים שורדים ומגיעים בסופו של דבר אל המעי. זאת ועוד, היות ומדובר בחיידק, כלומר ייצור חי, חיי המדף שלו קצרים יחסית. לא פעם במידע על האריזות המבטיחות כמות גדולה של חיידקים חיים, נכתב שבשעת האריזה המוצר הכיל מספר כלשהו של חיידקים, זאת כיוון שבכל יום שעובר כמות החיידקים הולכת ופוחתת.
סופהרב
סופהרב

לחברת סופהרב, מגוון רחב של מוצרים פרוביוטיים חלקם אף מיוצרים תחת מותגים בינלאומיים מובילים ונמכרים בעולם. כדי להבטיח שכמות החיידקים בכמוסה יגיעו כולם אל יעדם וישרדו את החומציות הגבוהה של הקיבה, וכן כדי להבטיח שכמות החיידקים שנארזה ביום האריזה תהיה זהה עד לתאריך התפוגה של המוצר, משתמשים בסופרהרב בפטנט “היהלום" - ציפוי מיוחד שעמיד גם בחומציות הגבוהה של הקיבה ושומר על כל החיידקים הטובים. כך רק כשהם מגיעים למעי וה־PH משתנה, מתמוסס הציפוי והחיידקים עושים את מלאכתם. על מוצרי החברה הפרוביוטיים העטופים בציפוי זה, תמצאו את סמל היהלום שמבטיח מקסימום חיידקים טובים. 


תקן מחמיר וכשרות

במפעל סופהרב החליטו להציב לעצמם תקנים מחמירים של מפעל תרופות. זו הסיבה שרוב חברות התרופות (מהארץ ומהעולם) בוחרות לייצר כאן את תוספי התזונה שלהם (על פי החוק חברת תרופות לא רשאית לייצר לתוספי תזונה- ולהפך). רמת ההקפדה של חברת סופהרב עשתה לה שם עולמי. אם על פי התקן של משרד הבריאות וה־FDA האמאריקאי מותרת סטייה של 5% ממשקל הטבלייה. בסופהרב מציגים דוחות מרשימים המצביעים על סטייה ממוצעת של פחות מ – 3% - ובחלק גדול מהמוצרים סטייה אפסית (פחות מאחוז). נתון זה הפך את המוצרים של החברה ליחודיים ביותר בארץ ובעולם. מוצרי סופהרב מחזיקים בתעודת כשרות של הרבנות נצרת עילית ובעלי היתר כשרות מהמחמירים ביותר של בד״ץ העדה החרדית.

הביקור במפעל בנצרת עלית מלמד על הקפדנות בה נשמרים בו התקנים המחמירים ביותר בעולם, אבל לשמחתי הוא גילה עוד משהו: החברה מעסיקה עובדים מכל שכבות האוכלוסייה והאזור, כולל בעלי מוגבלויות. בנוסף בראש המפעל עומדות שתי נשים כמנכ”ל המפעל וכסמנכ”ל המפעל. הגישה של מצוינות ודיוק באה לידי ביטוי בכל רובד במקום הזה, מטיפוח המבנה ועד לגלולה.