60% מהמבוטחים השיבו: טיפול רפואי טוב - רק אם יש לך קשרים

מדוח ביטוח הבריאות הממלכתי עולה כי לצד תחושת חוסר הביטחון הנוגעת לסיוע בעת מחלה קשה, קיימת גם שביעות רצון גבוהה מהמבטחות

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
רופא
רופא | צילום: אינג אימג'

התמונה שמצטיירת בדוח בנוגע לחוויית הציבור היא מורכבת, בלשון המעטה. לצד תחושת הביטחון המועטה הנוגעת לקבלת סיוע בעת מחלה קשה, נרשמה גם שביעות רצון גבוהה ביחס לקופות החולים. יעידו על כך הממצאים החיוביים: מתוך 45% המרואיינים שנזקקו לטיפול רפואי דחוף עבורם או עבור בן משפחה בשנה האחרונה, הרוב (66%) פנו למוקד טלפוני של הקופה או למוקד רפואה דחופה בקהילה, לעומת 42% שפנו לחדר מיון. כמו כן, כמחצית מהמרואיינים ביקשו התחייבות מהקופה בשנה האחרונה. מרבית המבוטחים (82%) שביקשו התחייבות בשנה האחרונה (כמחצית המבוטחים ביקשו) דיווח על הליך קל.

תגיות:
רפואה
/
רופא משפחה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף