התמונה שמצטיירת בדוח בנוגע לחוויית הציבור היא מורכבת, בלשון המעטה. לצד תחושת הביטחון המועטה הנוגעת לקבלת סיוע בעת מחלה קשה, נרשמה גם שביעות רצון גבוהה ביחס לקופות החולים. יעידו על כך הממצאים החיוביים: מתוך 45% המרואיינים שנזקקו לטיפול רפואי דחוף עבורם או עבור בן משפחה בשנה האחרונה, הרוב (66%) פנו למוקד טלפוני של הקופה או למוקד רפואה דחופה בקהילה, לעומת 42% שפנו לחדר מיון. כמו כן, כמחצית מהמרואיינים ביקשו התחייבות מהקופה בשנה האחרונה. מרבית המבוטחים (82%) שביקשו התחייבות בשנה האחרונה (כמחצית המבוטחים ביקשו) דיווח על הליך קל.