שוב אלימות כלפי צוותי רפואה: על רקע אירוע האלימות שהתרחש אתמול במרכז הרפואי "העמק" בעפולה ממלא מקום המרכז, ד"ר אלדר ברקוביץ' שוחח עם יואב מינץ בתכניתו ב104.5FM, ושיתף בתחושותיו הקשות בנוגע לאירועי האלימות האחרונים שמופנים כלפי צוותי הרפואה. 

"הציבור הופך להיות אגרסיבי וחסר סבלנות, תופעת האלימות היא מיקרוקוסמוס של מה שקורה בחוץ. זו תעודת עניות שצריכים שוטר להתנהגות כזאת", אמר בכאב ד"ר ברקוביץ'. 

הוא סיפר על אירוע האלימות שהתרחש אתמול במרכז הרפואי "העמק": "המטופלת הגיעה לבדיקת MRI. זו בדיקה ארוכה ומורכבת ואי אפשר לתכנן על הדקה מתי היא תתחיל. הגברת הביעה את מורת רוחה מהעיכוב, והמזכירה המסורה שלנו הציעה לה להגיע לבדיקה למחרת".

כאן הוא מספר, המטופלת החלה לנהוג באלימות חמורה כלפי המזכירה: "הגברת לא אהבה את הרעיון, והגיבה באלימות מילולית שעברה לאלימות פיזית, כאשר היא דחפה את עמדת המזכירות. המזכירה נבהלה מאוד, היא לא ציפתה לתגובה כזו, נפגעה פיזיתה  ונמלטה משם".

ד"ר ברקוביץ סיפר על תחושותיה הקשות של המזכירה לאחר המקרה: "היא נעטפה בתמיכתנו ובאהבתנו והלכה לנוח בביתה. יש לנו מנגנון תמיכה מסודר לעובדים. זה בלתי נסבל, אני לא מצליח להבין איך אדם שבא לקבל מזור למכאוביו יכול לנהוג ככה, זה לא מתקבל על הדעת".

לסיום, טען כי יש לאנשי המרכז אפס סובלנות לאלימות באשר היא, והסביר: "אין לנו נקודת משטרה ואני חושב שזו תעודת עניות שלמערכת שהיא צריכה שוטר בכדי שהמטופלים יוכלו להתנהג כראוי.  בעיניי אדם שמתנהג באלימות צריך להיות מורחק לתקופה מהמקום".