על רקע המחסור העולמי בחיסונים נגד אבעבועות הקוף, אתמול פורסם כי ייתכן שבימים הקרובים יגיע ארצה משלוח נוסף שיגדיל את מספר החיסונים בישראל ליותר מ־5,500 במקום 2,000. אם התרחיש אכן יתממש, סביר שתחול גמישות נוספת במתן החיסונים. כזכור, משרד הבריאות עדכן מוקדם יותר השבוע כי עד כה אובחנו בישראל יותר מ־100 גברים כחולים באבעבועות הקוף. אבעבועות הקוף הינה מחלה ויראלית שמתבטאת לרוב בחום, בפריחה שלפוחיתית ובהגדלה של בלוטות הלימפה.

במשרד הבריאות קוראים למי שפיתח חום ופריחה שלפוחיתית או היה במגע הדוק עם אדם שיש חשש שהוא חולה באבעבועות קוף לפנות לרופא המטפל. "משרד הבריאות קבע את התוויות החיסונים לאוכלוסייה בסיכון עבור השלב הראשון של החיסונים. בהתאם להתוויות האמורות, קופות החולים יזמנו בקרוב את המתחסנים, שיקבלו אישור על ידי גורם מרכזי בכל קופה לקבלת החיסונים אשר יועברו לקופות החולים", ציינו במשרד.

בתוך כך, אתמול אותרו 8,524 נדבקים חדשים בקורונה. שיעור המאומתים החיוביים עומד על 25.52%. עוד עולה כי מצבם של 411 חולים מוגדר קשה, ביניהם 84 מונשמים. מספר הנפטרים בישראל מפרוץ המגיפה בישראל עומד על 11,208 איש. על אף נתוני התחלואה הגבוהים, מקדם ההדבקה דווקא מוסיף לרדת ועומד כעת על 0.85 בלבד. דבר המעיד על כך שהתפשטות המגיפה בישראל נמצאת במגמת בלימה.