מקרה נדיר במרכז הרפואי לגליל שבנהריה: לפני ימים אחדים הובא למרכז נער בן 16, תושב בקעת הירדן, שאיבד את ההכרה במהלך מסיק זיתים וסבל משבץ מוחי. בתחילה הועבר הנער לבית החולים העמק בעפולה, ומשם הועבר למרכז הרפואי לגליל, שבו נמצאת היחידה לצנתורי מוח.

עם הגעתו בתחילה למרכז הרפואי העמק, הסמוך למקום מגוריו, בוצעה לו בדיקת CT אנגיוגרפיה, שבה התגלה כי הוא סובל מקריש דם החוסם את העורק הבזילרי (עורק גדול וחשוב במוח) - דבר שגרם לו לשבץ מוחי. הנער, שטופל בתחילה במיון ילדים של בית החולים, קיבל טיפול תרופתי והועבר בדחיפות לצנתור מוח במרכז הרפואי לגליל, שבוצע על ידי מנהל היחידה ד"ר שאדי ג'השאן.

במהלך צנתור המוח, שהיה מורכב ביותר, נשלף באופן מלא קריש הדם שחסם את העורק במוח, ובסיום הועבר הנער לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ ילדים להמשך התאוששות. לאחר שהתעורר וחזר להכרה מלאה, הועבר הנער למחלקת ילדים כדי לבדוק מה גרם למצב זה.

הנער הגיע בדקה ה-90. ד''ר שאדי ג'השאן  (צילום: רוני אלברט)
הנער הגיע בדקה ה-90. ד''ר שאדי ג'השאן (צילום: רוני אלברט)

ד"ר ג'השאן, מצנתר המוח, ציין: "מאז הקמת היחידה לצנתורי מוח בשנת 2014 לא זכור לי מקרה שבו נער בגיל כה צעיר נאלץ לעבור צנתור מוח בגלל חסימה בעורק המוח. הנער הגיע ממש בדקה ה־90. הצנתור היה מורכב ומאתגר ביותר, מכיוון שקריש הדם היה גדול מאוד ומוקם באזור מורכב ורגיש במיוחד במוח".

אמו של הנער סיפרה: "הוא ילד בריא בדרך כלל ואין לי מושג מה קרה לו. תודה לאל שזה נגמר כך. קיבלנו את הילד שלנו במתנה". היחידה לצנתורי מוח במרכז הרפואי לגליל, המהווה חלק מהמחלקה הנוירוכירורגית, היא היחידה המובילה באזור והפעילה ביותר בישראל. בשנת 2021 ביצע ד"ר ג'השאן כ־480 צנתורי מוח מכל רחבי הצפון - כמות הנחשבת לגבוהה במיוחד.