עשרות רופאים ומדענים בכירים, ובהם מנהלי המרכזים הרפואיים וקופות החולים מכל הארץ וראשי האוניברסיטאות ובתי הספר לרפואה, השתתפו בוועידת החדשנות הרפואית של ארגון למענכם - וקיבלו סקירה מקיפה על הפיתוחים הטכנולוגיים האחרונים בתחום הבריאות, וכן על האתגרים המורכבים שעמם מתמודד עולם הרפואה.

הוועידה נערכה בברכת נשיא המדינה יצחק הרצוג, ששיבח את יו"ר למענכם - הרב יוסי ערבליך, חתן אות הנשיא להתנדבות. לדבריו, מדובר ב"מנהיג אכפתי ורגיש, מלא חזון ומעש" שארגונו מהווה "נדבך חשוב מאוד למערכת הבריאות". נשיא למענכם, פרופ' יוסף פרס, לשעבר מנהל מרכז שניידר לרפואת ילדים, ציין את מסירותו של ערבליך, ש"גם כאדם חרדי זמין 24/7, כולל בשבת, כדי לעזור לכל דורש".

יו"ר אגודת הידידים של הארגון, איש העסקים בני שטיינמץ, אמר כי העמותה מהווה גשר בין עולם המצוינות והרפואה לעולם התמיכה בחולים.
באירוע השתתפו בין היתר חתן פרס נובל לכימיה - פרופ' דן שכטמן, ראש השב"כ רונן בר ומנהל המרכז הרפואי שיבא תל השומר - פרופ' יצחק קרייס.

הנואם המרכזי בכינוס היה פרופ' יוגן ב. האג, מומחה בעל שם עולמי, ממפתחי הטיפול החדשני להקרנת פרוטונים, שציין לשבח את הישגי ישראל בתחומו. פרופ' האג, המנכ"ל והמנהל הרפואי של מרכז MedAustron לטיפול ולחקר הסרטן בווינה, מהמכונים החשובים והמובילים בעולם בתחומו, סקר בפני המשתתפים את מאפייניה הייחודיים של הקרנת הפרוטונים, המצמצמת באופן משמעותי את הקרינה לאיברים ורקמות תקינים של החולה ומונעת את הפגיעה בהם.

פרופ' רן בליצר, ראש מערך החדשנות בשירותי בריאות כללית ומנהל מכון כללית למחקר, המחיש את הצורך הדחוף בפיתוח החדשנות הרפואית.
גיל שויד, מייסד משותף ומנכ"ל צ'ק פוינט, סקר בשיחה עם העיתונאי אטילה שומפלבי את איומי הסייבר על מוסדות רפואיים וחשף כי כל ארגון בסקטור זה סופג כ־1,500 תקיפות האקרים בשבוע, ובשנתיים האחרונות זינק המספר בלא פחות מ־70%.

פרופ' רונית סצ'י־פאינרו, ראש המרכז לחקר הסרטן באוניברסיטת תל אביב, הדגישה גם היא את חשיבות ההתקדמות הטכנולוגית בעולם הרפואה. היא סיפרה כי פיתוח תרופה נמשך 10־15 שנים בממוצע ועלותו כ־2.6 ביליון דולר, ובסופו של ההליך רק 5% מהתרופות לסרטן מאושרות על ידי ה־FDA בתוך פחות מעשור מכניסת החומר לפאזה הראשונה. פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית, ציין לשבח את המארגנים והעניק לערבליך תעודת הוקרה על פועלו רב השנים בתחום זה.

הרב ערבליך עצמו סיכם ואמר: "בשנת 2040 הבינה המלאכותית תהיה נוכחת בחיינו באופן משמעותי יותר. רפואת העתיד נראית מבטיחה מאוד, אופטימית, אך לא פחות מכך - מאתגרת. הרפואה תצעד צעדי ענק, המחקרים יטלטלו, הטכנולוגיה תכבוש כל זירה בעולם הרפואה, אך דבר לא יוכל להחליף את הלב והנשמה של הרופאים. ורפואה, מתקדמת ככל שתהא, איננה בת־קיום ללא לב ונשמה. מהמקום הזה הקמנו לפני מספר שנים את למענכם".