כיצד לשמור על בריאות השן? לרגל יום רופאי השיניים, שחל היום, נותנים רופאי שיניים מרשת כללית סמייל כמה המלצות לשמירה על בריאות והיגיינת השיניים.

מברשת השיניים: המפתח להיגיינת פה טובה היא מברשת השיניים וחשוב לבחור את המתאימה ביותר. על מברשת השיניים להיות נוחה לאחיזה ולשימוש. 

המברשת צריכה להיות רכה כדי שלא תגרום נזק לשיניים ולחניכיים. הגודל של החלק הסיבי שלה צריך להתאים לגודל פיו של המשתמש (בערך כאורך שלוש שיניים).

מברשת שיניים חשמלית עשויה להקל על מלאכת הצחצוח וגם כאן רצוי להעדיף את המברשות הנטענות, השומרות על רמת פעילות אחידה, על פני הממונעות על ידי סוללות שכוחן הולך ותש עם השימוש. צחצוח: יש לצחצח שיניים פעמיים ביום לפחות. בבוקר לאחר ארוחת הבוקר ובערב לפני השינה. 

לפי השיטה הקלאסית, מומלץ לצחצח את פני השטח החיצוניים והפנימיים של השיניים כשהמברשת בזווית של 45 מעלות ביחס לחניכיים. כדאי לצחצח גם את הלשון, שכן מצטברת עליה כמות רבה של חיידקים, שבין היתר, אחראים לתופעת הריח הרע מהפה. 

הניקוי במברשת אינו מושלם ויש להשתמש באמצעים משלימים לניקוי בין השיניים, כמו חוט דנטלי, קיסמים או מברשת אינטרדנטלית ואחת לתקופה לעבור ניקוי שיניים אצל השיננית.

חטיפי הצ'יפס המלוחים לדוגמה, מזיקים לשיניים הרבה יותר משוקולד. מזונות דביקים נוספים: במבה, טופי, מרשמלו ועוד. הגילים שבהם צריך להתחיל לשמור על שיני הילדים: מיד עם בקיעת השיניים הנשירות הראשונות (שיני חלב) אפשר לנקותן עם פיסת גזה או מטלית רטובה.

לאחר בקיעת שיניים נוספות יש לצחצח בעזרת מברשת רכה מאוד בתוספת משחת שיניים בכמות קטנה כגודל אפונה. משחה טעימה בעלת מראה מושך תגרום לילד לאהוב את פעולת הצחצוח.