דואגים לחלשים: כ־100 עמותות מזון חתמו על מכתב שהועבר לשר הרווחה יעקב מרגי, שבו הוא מתבקש להכליל את המיזם הלאומי לביטחון תזונתי בתקציב משרד הרווחה והביטחון החברתי לשנים 2023־2024. ועדת הכספים החלה אתמול בדיונים לקראת אישור התקציב.

אריאל שוורץ, מהפורום הירושלמי לביטחון תזונתי: "הצעת חוק התקציב התפרסמה, אבל הדאגה למעל חצי מיליון משפחות באי־ביטחון תזונתי נשארה בחוץ. המדינה מסייעת כיום ל־33,500 משפחות באמצעות המיזם הלאומי לביטחון תזונתי, אבל אי־הכללתו בתקציב המדינה הקרוב עלול להותיר אותן במחסור קיומי ובחרפת רעב של ממש".

לדבריו, "במכתב ששלחנו לקראת הדיון בוועדה, דרשנו משרי האוצר והרווחה לשים את הביטחון התזונתי בראש סדר העדיפויות הלאומי, ולא להפקיר את המשפחות המוחלשות ביותר מאחור". לפי נתוני המוסד לביטוח לאומי, בישראל חיים כיום 1,641,000 נפשות (18.8% מהאוכלוסייה) ו־522 אלף משפחות (16.2% מהמשפחות) נמצאות באי־ביטחון תזונתי.

לפי נתוני ארגון לתת ל־2022, יש בישראל 312,825 משפחות באי־ביטחון תזונתי חמור. ערן וינטרוב, מנכ"ל הארגון, שחתם בין היתר על המכתב, הוסיף כי "למי שטרם הפנים, אנחנו במצב חירום חברתי־כלכלי. עליית מחירי מוצרי המזון וצריכה, הדלק והאנרגיה, התפרצות האינפלציה ועליית הריבית - כל אלה עלולים למוטט את האוכלוסיות החיות בעוני, ולפי הערכות שמרניות יגרמו גם להידרדרות של אלפי משפחות נוספות למצוקה כלכלית".

מרגי התייחס לסוגיה במהלך הדיון: "אני מתחייב שהמיזם של הביטחון תזונתי במשרד יימשך. יכול להיות שיהיו בו שינויים, אבל תקציבית הוא לא ייפגע".