בעיצומו של חודש הגאווה, נחשפים ב"מעריב" לראשונה נתונים של ארגון מעלה לאחריות תאגידית, המעידים על ירידה בשיתוף הפעולה בין החברות הגדולות במשק לקהילת הלהט"ב. 

בין החברות שנכללו בבדיקה שערך ארגון מעלה נמצאות כמה מהחברות הגדולות והוותיקות במשק הישראלי במגוון תחומים כגון הייטק, מזון, בנקאות, ביטוח ותעשייה. 

מתוך 90 החברות הנמצאות במדד מעלה 2023 שייחשף בחודש הבא, ענו על השאלות הרלוונטיות 80 חברות, ועולה כי רק 9% מהן הובילו ב־2022 שיתופי פעולה עם ארגוני הקהילה הגאה בנושאים כגון הדרכת עובדים ומנהלים לקידום סביבת עבודה בטוחה, לעומת 16% בשנה הקודמת.

33% דיווחו שקידמו פעולות לעידוד סביבה רב־תרבותית תוך דגש על התייחסות למגוון התאים המשפחתיים. ב־2021 הנתון עמד על 37% מהחברות הגדולות במשק. 

מאידך, נרשמה עלייה של 5% במספר החברות המעדיפות התקשרויות עם ספקים בעלי תווים חברתיים כמו התו הגאה, ולפחות 10% מהחברות תרמו כספים לארגוני קהילת הלהט"ב. 

מנכ"ל מעלה מומו מהדב אומר: "בחרנו השנה להתמקד בערך של הקמת קהילות עובדים להט"בים בארגונים בכדי להנכיח את הנושא בשיח הארגוני ובתרבות הארגונית. "מעלה מדגישה את החשיבות של תחושת השייכות בארגון של עובדים מכל הקהילות כאתגר מרכזי לשלב הבא של מאמצי הגיוון, השילוב וההכלה".