תינוק בן ארבעה חודשים מאושפז במצב קשה בבית החולים הציבורי "אסותא" באשדוד לאחר שחלה בשעלת. התינוק עבר בדיקות בקופת חולים, אשר הוכיחו את הימצאות המחלה, ועם התגברות המחלה ובפרט קשיי נשימה שבאו לידי ביטוי במצוקה נשימתית ושיעול עד הכחלה (ירידה בחמצן בדם) - הוחלט לפנותו אל בית החולים.

טרגדיה בירושלים: תינוק בן עשרה שבועות לא מחוסן נפטר משעלת
בעקבות מות התינוק: כל מה שחשוב לדעת על מחלת השעלת

עם קבלתו בבית החולים ביום רביעי הועבר התינוק לטיפול במחלקת טיפול נמרץ ילדים בראשות ד"ר נעה רוזנפלד, שם טופל באמצעות אנטיביוטיקה והנשמה לא פולשנית.

מבית החולים נמסר כי בימים האחרונים חלה הטבה במצוקה הנשימתית של התינוק אך הוא עדיין סובל משעלת בצורה קשה מאוד וממשיך להיות מטופל במחלקה לטיפול נמרץ.

בבית החולים מבקשים לציין כי חיסון מוקדם של האם בזמן ההיריון לשעלת היה מונע את הסיטואציה הנוכחית.

ד"ר נעה רוזנפלד, מנהלת טיפול נמרץ ילדים והרופאה המטפלת: "החיסונים לשעלת הם חיסונים חשובים ביותר ומצילי חיים. ככל שמדובר בתינוק צעיר יותר סיכויי התמותה גבוהים יותר והנזק הקשה למוח וללב הוא בלתי הפיך. אני קוראת לכל ההורים לא לקחת סיכון ולקבל את כלל החיסונים הנדרשים טרם הלידה ולאחריה".

ד"ר מאיה חלד-עקיבא, מומחית למחלות זיהומיות בילדים מבית החולים הציבורי "אסותא" אשדוד אמרה כי "שעלת היא מחלה הנגרמת על ידי חיידק וניתנת למניעה על ידי חיסוני השגרה והתחסנות של האם במהלך ההיריון. חיידק השעלת תוקף את מערכת הנשימה וגורם בילדים ומבוגרים לשיעול התקפי הנמשך שבועות ארוכים ואף מספר חודשים".

היא הוסיפה כי "בילודים ותינוקות היא יכולה לגרום למחלה מאוד קשה ואף למוות. אחד מתוך חמישה תינוקות עם שעלת מתחת לגיל חודשיים יתאשפז ואחד מתוך 100 תינוקות מתחת לגיל חודשיים עם שעלת ימות מסיבוכי המחלה. הטיפול האנטיביוטי אשר ניתן בשלב האבחנה לא משנה משמעותית את מהלך המחלה ולכן ישנה חשיבות גבוהה להתחסנות ומניעה של המחלה".

משרד הבריאות מסר כי "לאחרונה חלה עלייה במקרי השעלת בישראל. החיסון שניתן לתינוקות החל מגיל שישה שבועות, נותן הגנה נגד מספר מחלות, כולל שעלת ופוליו. לאור הסיכון לתחלואה ביילודים עד להגיעם לגיל בו ניתן לחסנם חשוב שנשים בהיריון יקבלו חיסון בשליש השלישי להריון ובאופן זה יגנו על ילדיהם על ידי העברת הנוגדנים בשליה. ילד מחוסן הוא ילד מוגן. משרד הבריאות מדגיש את חשיבות מתן חיסוני השגרה כנגד מחלות זיהומיות שחלקן עלולות לגרום לסיבוכים קשים ולמוות. הקפדה על חיסוני השגרה חשובה לטובת מניעת התפרצויות של תחלואה בקרב הילדים וסביבתם".