כנגד כל הסיכויים: אלן הירש, בן 30 מנס ציונה, המתמודד עם שיתוק מוחין מלידה ומתנייד בעזרת כיסא גלגלים – סיים תואר ראשון. הירש, שיש לו אח תאום ללא מגבלה, חלם כל השנים לסיים לימודי תואר אקדמי. לפני כחמש שנים החל לממש את חלומו בזכות התוכנית "להיות סטודנט" במכללה האקדמית אחוה, שפותחה במטרה להעניק טעימה אקדמית לאנשים המתמודדים עם מוגבלויות שונות. זאת במטרה לחשוף אותם באופן הדרגתי ונגיש להשכלה גבוהה. חלק מן המשתתפים מצליחים בזכות התוכנית לפתח מיומנויות ולהשתלב גם בלימודי תואר ראשון, כמו הירש, שבחודש שעבר הפך לבוגר תואר ראשון.

"התוכנית מאפשרת נחיתה הדרגתית בעולם האקדמיה, כי לא כל אחד בנוי לזה. לקחתי שלושה קורסים וסיימתי את התוכנית בהצטיינות. לכן יכולתי להמשיך ולהתקבל ללימודי התואר הראשון", מספר הירש. "זה היה כל כך מרגש. רציתי להצליח בכל מחיר, ובמקביל ראיתי גם את הרצון הרב של המרצים שלי שאצליח. הם עזרו לי מאוד. המשכתי לתואר ראשון בלימודים רב־תחומיים באחוה. הוצמד לי חונך אקדמי, והמעטפת של התוכנית נתנה לי את ארגז הכלים האקדמי הטוב ביותר כדי להצליח".

לטקס קבלת התואר המרגש הגיעו בני משפחתו, וכמובן גם אורי, אחיו התאום. "אני לא קורא ולא כותב, את כל התואר עשיתי בעל פה", ממשיך הירש. "זה קשה יותר בהשוואה לסטודנטים 'רגילים'. אבל הצטיינות היא דרך חיים בשבילי. אני משלם על זה מחיר אדיר, אבל אם לא אהיה הכי טוב - יהיה לי מאוד קשה. החלום שלי הוא לפתוח עסק לסיוע לאנשים עם מוגבלויות להשתלב בחברה ובאקדמיה. מה שעזר לי מלבד המשפחה זה כושר ההתמדה שלי. אני טיל מונחה מטרה".

ד"ר מיכל רביבו שטיינר, דיקן הסטודנטים במכללה האקדמית אחוה, מוסיפה: "התוכנית 'להיות סטודנט' מציעה הזדמנות יחידה מסוגה - מאזור המרכז דרומה - עבור אנשים עם מוגבלות כמו הירש, בעלי יכולת ומוטיבציה ללמידה אקדמית, אשר אינם יכולים או שחוששים להתחיל מיד כסטודנטים מן המניין בתוכנית לימודים מלאה. לראות את הירש מסיים תואר היה רגע שיא גם עבורנו ועבור הסטודנטים, שהריעו לו במשך זמן רב בטקס".