יום הסבתות והסבים, המצוין ברחבי העולם היום, ב־23 ביולי, הוא יום שבו מקדישים זמן וכבוד לאזרחים הוותיקים, ושבו נקראים בני המשפחות והצעירים לבלות את היום בקרבת סבא וסבתא, לשמוע סיפורים, ליהנות מהידע שצברו ולהעלות יחד זיכרונות משפחתיים. בארץ עוד טרם ידוע על חגיגות או ציון רשמי של "יום הסבתא", כפי שהוא מכונה בארה"ב, ועד שזה יקרה - ישנו המיזם ״החצר של סבא וסבתא״ של ארגון "ארץעיר", אשר מפגיש גמלאים וילדים במטרה לעודד התפתחות אנושית.

מחקרים מראים שיחסים בין גמלאים לבין ילדים מביאים לשיפורים משמעותיים מבחינה קוגניטיבית, התנהגותית, לימודית, פסיכולוגית ונוירולוגית בשתי קבוצות הגיל. במיזם "החצר של סבא וסבתא" נפגשים גמלאים וילדים למפגש פיזי, חווייתי ומלא תוכן. דרך העיסוק המשותף בעולמות תוכן שמעשירים את הקבוצה, המשתתפים לומדים, מתפתחים ומשפיעים זה על זה. כיום המיזם פועל רק בעיר בנהריה, אך בהמשך בכוונת היוזמים להתרחב למקומות נוספים בארץ, "בכדי שעוד ועוד אנשים יוכלו לחוות את המפגש הקסום והמיוחד הזה״, כדבריהם.

ארגון ארץעיר פועל מ־2006 לקידום קהילתיות עירונית בכל רחבי הארץ, בעיקר בפריפריה החברתית והגיאוגרפית, לביסוס ערים חזקות וקהילתיות. המחזור הראשון של המיזם עסק בארצות ובתרבויות, כאשר הקבוצה יצאה למסע משותף בדמיון וטעמה באופן חווייתי מתרבויות שונות בהשראת ארצות המוצא של הגמלאים, דרך מוזיקה, תנועה, אוכל, סיפורים ויצירה פלסטית.

את המיזם הקימו שלושת היזמים מעיין בן דוד, עינת משה שלוסברג ואדריאן רוזנבאום. ״המניע הראשוני שלנו הוא לחיות בעולם שיש בו יותר חיבורים בין אנשים. אנחנו מאמינים שכבני אדם אנחנו זקוקים למגוון אנשים סביבנו, ולא רק לבני גילנו", אומרת מעין ומוסיפה: "ברוב מסגרות הלימודים והעבודה אנחנו מבלים את רוב שעות היום עם אנשים שהם באותו שלב בחיים כמונו ושמתמודדים עם אותן בעיות. דווקא המגוון האנושי יכול לאפשר לנו להסתכל על העולם בדרכים חדשות ולפעול בו בצורה יותר חכמה. השאיפה שלנו היא לייצר מסגרות שבהן אנשים יתחברו לאנושיות, לשמחת החיים ולתשוקה להתפתחות בכל גיל. מרחב לגלות יחד דברים חדשים, ללמוד ולהשתנות".