ארגון ויצו, אשר קיים כבר 103 שנים, והוא ארגון של נשים למען נשים שבימי שגרה פועל לחיזוק החוסן החברתי ולקידום שוויון מגדרי - התגייס בימי המלחמה והתאים את הפעילויות שלו למצב.

בארגון ממשיכים לתמוך בנשים, צעירות, בני נוער, ילדים ופעוטות, במיוחד בתקופת מלחמה, ומספקים להם בית חם, תמיכה, ליווי וסיוע. אחת מבין היוזמות הרבות של ויצו היא אימוץ של חיילים בודדים שנפצעו במלחמה.

אורה כורזים, יו"ר ויצו ישראל, אשר יזמה את הפרויקט, יצרה קשר עם ציקי אוד, הידוע כ"אבא המאמץ של החיילים הבודדים" ומי שהקים את "המרכז לחיילים בודדים ע"ש מייקל לוין", כדי להגיע באמצעותו לאותם חיילים בודדים השוהים בבתי חולים.

אחת מהמתנדבות שאימצו חייל בודד פצוע היא א', אישה שיצאה ממעגל האלימות ושמשתתפת בתוכנית של ויצו "צומחות יחד". היא שמעה על היוזמה באמצעות מיכל יוגב, יו"ר סניף ויצו חיפה, שחיברה אותה לחייל בודד שביקש שידאגו לו לאוכל.

מאחר שא' ידועה כבשלנית מעולה עם לב רחב, החיבור היה טבעי. היא מבשלת לו מדי שבוע ולשבתות, ודואגת שלא יחסר לו: "בזמן האחרון כל אחד תורם איפה שהוא יכול בחלקה הקטנה שלו. אני עושה זאת מאהבה. אני שמחה לעזור לו ולבשל לו. הבן שלי בא איתי לפגוש אותו, והתגאה בכך שגם אנחנו מסייעים לחיילים".

א' היא אחת מ־150 נשים, אמהות לכ־200 ילדים המשתתפות בתוכנית "צומחות יחד" - תוכנית לליווי נשים היוצאות ממעגל האלימות לחיים עצמאיים עם ילדיהן לאחר שהות במקלט או נשים שנפרדו מבן זוג אלים ונמצאות בתהליך של בניית חיים עצמאיים ובטוחים.

"בימים אלה, כשהחיילים נלחמים למעננו בחזית, התגייסנו כדי לאסוף ציוד ותרומות עבור כל החיילים, ואז הבנו שיש קבוצת חיילים הזקוקה לעזרתנו עוד יותר - החיילים הבודדים שאין להם עורף משפחתי, במיוחד אלה שנפצעו וכעת לא נמצאים ביחידות שלהם אלא שוהים בבתי החולים", מספרת יו"ר ויצו ישראל. "עד כה אימצנו 15 חיילים בודדים בבתי חולים ברחבי הארץ, ואנו מבקרים אותם, דואגים לצרכים שלהם כדי למלא את החסר – בגדים, הלבשה תחתונה, מטענים לניידים, אוכל ופינוקים, ואפילו כביסה של מדים ובגדים, וכל מה שחסר להם".