הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים

פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)
פנימה (צילום: מכון ריפמן,ליה גושן,שלמה אריה,יקיר עמוס)

תאופיק גבוע, בדואי המתגורר בפזורת נחל צאלים, פנה למכון ריפמן הפועל לשינוי מציאות בנגב ולקידום החברה הבדואית, וחיפש במה לסייע. מכון ריפמן שבנה מאגר מתנדבים ייעודי, קישר בין גבוע לבין ג'עבר שליבי שבבעלותו "חאן ספינת המדבר" שבאזור משאבי שדה בנגב ובו שוהים חיילי מילואים. ג'עבר סיפר כי החיילים אמרו שיש להם כל מה שהם צריכים, מלבד פירות הדר טריים.

השניים חברו לסלאמה אבו-חאזל שמנהל את גידולי מטע הפירות בתחנת המחקר והניסויים האזורית שבמושב גילת ("מכון וולקני"). מטרת תחנת המחקר היא לתת פתרונות כלכליים לחקלאי אזור הנגב ובה יש גידולים איכותיים, בין היתר, פירות הדר. אבו-חזאל תיאר כי לאור המצב, ישנם פירות רבים על העצים וחלקם אפילו כבר נופלים מעצמם. 

תאופיק גבוע (צילום: מכון ריפמן)
תאופיק גבוע (צילום: מכון ריפמן)

תאופיק גבוע גייס את בני משפחתו אשר יחד נסעו לגילת בכדי לקטוף ולשנע ארגזי תפוזים אותם העבירו לחיילים השוהים בחאן.

היוזמה מבטאת התגייסות יפה של החברה הבדואית בתקופה הנוכחית תוך שהם יוזמים ומחפשים הזדמנויות לתרום. תאופיק גבוע אומר: "אנחנו נמשיך לבנות שותפות חוצת מגזרים מאדם לאדם בנגב". ג'עבר שליבי מחאן ספינת המדבר מוסיף, "כבר בימים הראשונים למלחמה פתחנו ביתנו למפונים, חיילים וחיילי המילואים. אין לנו ארץ אחרת".

חגי רזניק ראש מכון ריפמן: "אני גאה שמאגר ההתנדבות של המכון הולך וגדל. נמשיך לחבר את הנגב עם אחינו הבדואים לאחר המערכה מברית דמים לברית אחים. כי אין לנו נגב אחר".

הכתבה נכתבה בשיתוף פנימה פתרונות ישראליים