כ־1,000 תלמידי חטיבות ותיכונים מבתי ספר ברחבי הארץ השתתפו לאחרונה במפגשים מקוונים עם עשרות חוקרים ומדענים. זאת כחלק מהפלגת מחקר בת חמישה שבועות בים התיכון, במסגרת תוכנית שמובילה עמותת אקואושן. הצעירים קיבלו הזדמנות פז לשאול שאלות ולצפות במחקר ימי בזמן אמת.

"הכיתה המשייטת" הוא פרויקט ייחודי בשידור ישיר מהפלגת מחקר עם כ־30 חוקרות וחוקרים ימיים מגרמניה וישראל במגוון תחומים כמו פיזיקה, כימיה, ביולוגיה, גיאולוגיה ואקולוגיה, על ספינת המחקר הגרמנית "מטאור".

השידור פתח בפני התלמידים את הזדמנות להצטרף לחוקרות ולחוקרים ימיים הנמצאים על ספינת מחקר המפליגה בים התיכון ולהיחשף לעולם המחקר הימי, לשיטות העבודה, לטכנולוגיות, ליישומים ולחוויות מחיי היומיום בספינה בלב ים.

ההפלגה עוקבת אחר שינויים באגן המזרחי של הים התיכון בהווה ובעבר בעידן משבר האקלים. זאת כחלק מפרויקט בשיתוף פעולה בין המכון הגרמני לחקר האוקיינוס לבין ביה"ס למדעי הים באוניברסיטת חיפה בראשות פרופ' אילנה ברמן פרנק.

החוקרים והחוקרות יצאו לחקור את הים התיכון כמעבדה חיה לבדיקת ההשפעה של שינויי האקלים על האוקיינוסים. עם קבלת תוצאות הדגימות, הם ינסו להשליך מכך על האוקיינוסים, כשבין היתר יורידו אמצעי דיגום לים לעומק 4.000 מטר מתחת לפני המים עם ציוד ומכשור מהמתקדמים בעולם.

"הכיתה המשייטת" היא חלק מהפעילות החינוכית של עמותת אקואושן הפועלת לקידום שמירת הסביבה הימית והחופית בישראל זה 20 שנה.

מנהלת מחלקת החינוך בעמותת אקואושן, תמר טננבאום, אומרת ל"מעריב": "אקואושן שואפת לקדם את המחקר הימי בארץ ואת חשיפת הציבור לחשיבות השמירה על הסביבה הימית. באמצעות השידורים אנחנו מגיעים לתלמידים ולקהל הרחב הנחשפים לראשונה לעולם החקר הימי. השידורים הם חלק בלתי נפרד משיתופי פעולה רבים שלנו עם מיטב החוקרים בארץ".