שער הנגב, חוף אשקלון, קריית שמונה, אופקים, נהריה, נתיבות, אשכול ושדרות הן הרשויות המקומיות והאזוריות שכבר הצטרפו לתוכנית "Boost Camp" של "פורום Summer Camps ישראל", תכנית שהוקמה במטרה לאפשר לבני הנוער מקווי העימות להפיג את המתח ולו לכמה ימים. "הם העניקו לילדים שלנו ימים של שפיות בתקופה כל כך אפלה", מספרת אחת האימהות.

ילדי המפונים המרוכזים באזור ים המלח, כותבים את משאלות לבם על פתקים
בין הסכסוכים למריבות: המגשרים שפועלים למען השקט במלונות המפונים

מ־16 בנובמבר, התאריך שבו התחיל המחנה הראשון, יצאו לפועל כבר 22 מחנות נוער שבהם השתתפו כ־2,000 בני ובנות נוער. במטרה לאפשר לעוד ילדים ובני נוער לקחת חלק בחוויה, פועלים כעת בפורום להרחבתה וגייסו מעל 3 מיליון שקלים מתרומות כדי להפעיל את התוכנית לפחות עד לחופשת הפסח.

התוכנית פועלת בשיתוף הרשויות המקומיות ומי שמפעיל אותה הם מחנות הקיץ קימאמה, גשר, רמה, הבונים דרור, מרכז מעשה ותוכנית מסע ישראלי.

מוקדי הפינוי מאופיינים בקרב בני הנוער כחוויה קשה של בדידות ושל תלישות, דבר שמייצר תסמינים של שוטטות, צריכת חומרים ממכרים, הסתגרות, וכל זאת בנוסף לטראומה ולחרדות. לכן הוקמה התוכנית במטרה לייצר עבורם מציאות מקבילה, שבה "מותר" לחייך, לצחוק, ליהנות, לפגוש חברים ואף לעבד את הטראומה לא במסגרת טיפולית, אלא בתוך "קבוצת השווים" שלהם.

"Boost Camp" מעניק לנערות ולנערים המפונים מעטפת מלאה הכוללת צוות הדרכה, ליווי רגשי צמוד ונוכחות של אנשי צוות מבתי הספר ומהמסגרות המוכרים להם מהבית והוא כולל פעילויות גיבוש, סדנאות שונות, פעילויות חוץ, מפגשי שיח ועוד.

שונה גודמן, מייסדת פורום מחנות הקיץ, אומרת ל"מעריב": "בזכות ההירתמות של המחנות החברים בפורום, ומשאבים שגייסנו עבור מטרה זו, יש לנו הזדמנות חד־פעמית להשפיע ולו במעט על מצבם של בני הנוער שחוו את האירועים הקשים ביותר שאפשר להעלות על הדעת. ההפוגה הזו של כמה ימים שמנתקת אותם מהמציאות הקשה מאפשרת להם להיפתח, לשנות קצת אווירה, להתחבר עם חברים שלא ראו וגם קצת לעצמם. אנחנו מזמינים בשמחה רשויות ויישובים נוספים שרוצים להוציא את בני הנוער שלהם למחנות לפנות אלינו".