במרכז הרפואי שיבא תל השומר הושק השבוע, בנוכחות רעיית הנשיא, מיכל הרצוג, גרעין התנדבות משימתי בשיתוף "האגודה להתנדבות" - גרעין לב ונפש.

רעיית הנשיא הגיעה בכדי לחזק ולהתרשם מפעילותה ופגשה את אסתי רונן ואת ברכי גרוסמן, אשר מתנדבות השנה בפיילוט של התוכנית הייחודית במחלקת ילדים ד׳ בביה״ח ספרא, ושמעה בהרחבה על הפעילות מפרופ' דורון גוטהלף בביקור במחלקה הפסיכיאטרית לילדים בביה״ח ספרא, ומד"ר ורד בר ממרכז חוה, אשר לראשונה מעניק ומנגיש טיפול לנשים המתמודדות עם דיכאון אחרי לידה. במחלקת ילדים ד׳ פגשה רעיית הנשיא שני אבות לילדים השוהים במחלקה אשר תיארו את חשיבות וייחודיות המחלקה על ידי כך שהדגישו כי יש צורך לשכפל את המחלקה כי 12 ילדים מאושפזים זה טיפה בים. בנוסף תיארו את השמחה שהייתה להם לקבל טלפון שהתפנה מקום במחלקה ״כאילו אראלה ממפעל הפיס התקשרה״.

גרעין "לב ונפש" הינה תוכנית ייחודית של "האגודה להתנדבות", בשיתוף המרכז הרפואי שיבא בתל השומר, ועמותת "רחשי לב", שבונה ומכשירה בנות שירות לאומי להתנדבות במחלקות לבריאות הנפש. ילדים, נוער, גברים ונשים יזכו במתנדבות איכותיות וחדורות בתחושת שליחות. התוכנית כוללת מעטפת תומכת של ליווי, הכשרות והעשרה מקצועית למתנדבות. את הגרעין יובילו רחלי הכט ואפרת וולמן משיבא, יחד עם אביב המלי ואורית בנג'ו מהאגודה. 

במהלך השנים מתנדבי האגודה להתנדבות לקחו חלק בפעילויות שונות למען מתמודדי הנפש, כעת, בפרט לאור הצורך הגובר מפרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, הרימו באגודה ובשיבא את הכפפה לבניית גרעין משמעותי, ובימים אלה מתקיימות סיירות לגיוס מתנדבים ומתנדבות לתוכנית הייחודית. 

מעבר להתנדבות למען מתמודדי הנפש, סימנה לעצמה האגודה להתנדבות כמטרה נעלה את קליטתם בשירות הלאומי של צעירות וצעירים מתמודדי נפש. השירות הלאומי מאפשר בשלב הראשון יצירת מסגרת משמעותית וחשובה, כזו שמאפשרת למתמודדי הנפש להיות שווים כמו כולם, ובנוסף מעבירה את המסר החשוב, למשפחות ולציבור כולו, שאין מקום לבושה, להפך.

רעיית נשיא המדינה, מיכל הרצוג ברכה ואמרה: ״אנחנו רואים בימים האלו את חוזקו של העם שלנו, את היכולות המופלאות, שמולידות רעיונות יצירתיים, את היוזמות שנולדות מתוך הרצון לסייע האחד לשניה - לא משנה מה הרקע ובמי מדובר, כולם עובדים יחד למען מטרה אחת. אני מודה לכולכם, שהתקבצתם והוכחתם שישנן המון דרכים ואפשרויות לסייע בהן. החיבור למסלול השירות הלאומי מניב פירות עבור כל הצדדים, מדובר בבנות שנושאות על כתפיהן אחריות גדולה מאוד ומביאות עמן עזרה מסוג אחר, משמעותית לא פחות, שנולדה מתוך הבחירה במסלול שהוא מורכב ולא מובן מאליו. אלה הן פניה היפות של החברה הישראלית על כל גווניה, ואני נרגשת לקחת חלק בקידום העשייה המבורכת הזו״.

ירון לוץ, מנכ"ל האגודה להתנדבות: "אודות לחיבור יוצא דופן עם המרכז הרפואי שיבא, בהובלת מר אבי ברוך, נולד מענה לתחום החשוב של בריאות הנפש. המלחמה יוצרת התמודדויות שלא ידענו בעבר, אנו גאים להוביל גרעין שיתרום לנושא חשוב זה. הגרעין יפעל בחיבור טבעי למטרת העל של האגודה להתנדבות - חיזוק חוסנה של מדינת ישראל"

אבי ברוך, סמנכ"ל ארגון, מינהל ומשאבי אנוש במרכז הרפואי שיבא: "המרכז הרפואי שיבא מאז ותמיד מוביל את תחום הטיפול בבריאות הנפש. כמוסד שחרת על דגלו את הטיפול המשולב בגוף ונפש, החיבור בין שיבא לגרעין השירות הלאומי למען מתמודדי הנפש היה אך טבעי. אנו שמחים ומברכים על שיתוף הפעולה עם האגודה להתנדבות ונמשיך להיות מרכז מוביל ושותף ליוזמות ששמות במרכז את המטרה החשובה של בריאות הנפש והגוף".