עובד זר נהרג ושבעה נוספים נפצעו מפגיעת טיל נ"ט היום (שני) במושב מרגליות. בני בן מובחר, ראש מועצת מבואות החרמון, שוחח עם "מעריב" וטען כי יש לשנות את המצב מהיסוד. ״הצבא צריך לקבל החלטה חד משמעית, ולהכריז על השטחים החקלאיים שחשופים לגבול - כשטחים צבאיים סגורים״, טען. 

אירוע קשה בצפון: הרוג ושבעה פצועים מפגיעת טיל הנ"ט במרגליות
החשיפה של אבי התצפיתנית: הפרט הדרמטי שצה"ל הסתיר שלושה ימים לפני הטבח

עוד מחה ראש המועצה על קרבת מחבלי חיזבאללה ליישוב מרגליות ואמר כי ״יש להזיז את רצועת הביטחון שהוקמה כאן. במקום שתהיה רצועה 10 ק״מ בתוך שטח ישראל - היא צריכה להיות 10 ק״מ בתוך שטח לבנון״. לדבריו, ״אם הצבא רוצה שהחקלאים יישארו על הגבול וימשיכו לעבד את האדמה - חייבת להיות מוקמת רצועת ביטחון בתוך לבנון. כמו כן, הגיע הזמן להרחיק את כוחות חיזבאללה מהגבול, ואת איום הירי הממשי והמדויק של המחבלים לתוך היישובים שלנו״.

פינוי הפצועים מירי הנ"ט ממרגליות (צילום :דוברות מד"א)

כמו כן, החקלאי שמחזיק במטע שבו אירע היום האירוע הקשה, מסר כי ״עד שלא יהיה מוגדר המטע כשטח צבאי סגור ויהיה אסור לאף אחד להתקרב אליו אני חייב להמשיך לעבד את המטעים שלו״. זמן קצר לאחר הפגיעה במרגליות, חיל האוויר תקף אתר צבאי של החיזבאללה במרחב שיחין. 

יוני יעקובי, ס.רבשצ וחבר כיתת הכוננות וחקלאי מטעים ולולים של ביצים, התראיין מוקדם יותר ב-103FM, והתייחס לאירוע הקשה שבו נהרג העובד הזר. "לקראת תשע, תשע וחצי, שמענו נפילה. דיווחנו שהיא נפלה בין שני אזורים, התגלגלנו קדימה לראות מה עושים. בדרך כלל אנחנו מחכים פרק זמן ואז יוצאים לראות מה קרה. קיבלתי טלפון מהחקלאי, בעל העובדים, שהוא חושב שיש פצועים בשטח", ציין. 

תקיפה נגד רכב בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה נגד רכב בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)

עוד הוסיף: "מיד נסעתי לשם, נפגשתי עם מנהל העבודה, ראינו אחד בכניסה, נכנסתי עם הרנג'ר לראות, ראיתי שם תמונה קשה מאוד. ראיתי אחד הרוג למעשה וראיתי עוד כמה ברמות פציעה כאלה ואחרות, פציעות קשות אפילו. אזור מטווח, אזור שרואים אותו".

העבודה נמשכת כרגיל
"גם אני עובד, אני לא שולח את העובדים שלי בלי שאני אהיה שם. זה לא לול אחד, זה מספר לולים, וזה עניין שנמשך כל יום. כולם באירוע, חוץ מהממשלה. דבר ראשון בואו תכריזו על השטחים של מרגליות, השטחים החקלאים, שהם שטחים סגורים. אני בפיגור של עבודה, עם כל הכבוד למצב הביטחוני אני גם חושש מהמצב הכלכלי. יש יום אחרי המלחמה, ממה נחיה?