הוועדה לביטחון לאומי בראשות ח"כ צביקה פוגל, התכנסה הבוקר (שני) בהשתתפות נציגים ממשרדי הממשלה, רשויות החירום וארגוני ההצלה, כדי לדון במענה הראשוני להפעלת שירותי ההצלה באירוע רב נפגעים, כהערכות לקראת הזירה הצפונית ותרחיש עלטה. 

בדיונים השתתפו גם נציגים ממשפחות החטופים שהפצירו בחברי הכנסת, "לפני שאתם נערכים לאר"ן שיתקיים בעתיד, תטפלו באר"ן שעדיין מתנהל בימים אלה במדינה", אמרו במקום נציגי המשפחות. 

בשל העובדה שבתרחיש של מערכה צפונית, הגופים הממשלתיים הרשמיים צפויים להיות מאותגרים ולעבוד בתפוסה מלאה, קיימת חשיבות מכרעת לגופי המתנדבים ולאפשר את הגעתם למקום. 

יו"ר הוועדה ח"כ פוגל הדגיש בדיון בפני נציג משרד הבריאות, כי "בשעת חירום צריכים למצות את כל הכוח של ארגוני המתנדבים ולהשתמש בהם בצורה מסודרת ובפריסה רחבה". ח"כ מירב בן ארי, הדגישה בדיון את הצורך באחדות ובשיתוף הפעולה בין כל הארגונים. 

מפקד יחידה 360 - מערך הסיוע הלאומי אלחנן רוט שהשתתף בדיון, סיפר למשתתפים על הפעילות המסורה של המתנדבים באירועי השביעי באוקטובר. רוט הצטרף לדבריו של היו"ר וביקש ממבקשי ההחלטות, לקחת בחשבון את כלל ארגוני המתנדבים, למצות את הפוטנציאל הקיים ולשלב אותם יחד עם גופי החירום וההצלה הרשמיים.