נושא המשילות עולה שוב ושוב לכותרות במדינה בכלל ובנגב בפרט, מספר אירועי האלימות בישובים הבדואים גבוה, ולצד רשויות המדינה, הרשויות המקומיות נדרשות אף הן למעורבות בעשייה. האיומים על הביטחון האישי של התושבים חצו גבולות ולא ניתן עוד לעצום עין.

עיריית רהט שמה לעצמה מטרה להילחם בפשיעה הגואה ואף מינתה את וואחיד אלסנע כפרויקטור מיוחד. אלסנע בנה תכנית מסודרת בניסיון לעצור את הגל, תכנית שלה ע"פ הצהרות העיריה יש כבר תוצאות ממשית בשטח. 

התכנית המורכבת שמיושמת בפועל בשטח לוקחת בחשבון את האקלים החברתי הקיים בעיר ומשתמשת בו על מנת למקסם את התוצאות, כך לדוגמא הוקמה וועדה שאחראית על פתרון סכסוכים בין משפחות בעיר. הוועדה מורכבת מאנשים המקובלים על שתי המשפחות ופועלת כל העת לפתור ללא אלימות, סכסוכים הנפתחים בין משפחות בעיר. 

בנוסף בעירייה פעלו להפעיל ״חרם השתתפות״ על חתונות אשר משתמשות בירי חי, בעזרת הצבת שלטים ובאיום, כי בכל חתונה שבה תתרחש התופעה האורחים יעזבו. לדברי העיריה, בדרך הזו צומצמו מספר אירועי הירי במסגרת חתונות באופן משמעותי. עם זאת, תושבי להבים הישוב השכן, מצפים ליותר, מהם מגיעות תלונות כמעט מדי יום, על ירי בערבים ובלילות שמקורו ברהט.

במקביל, הוגבר שיתוף הפעולה עם משטרת ישראל והוגברו מספר הסיורים בעיר, הוקמה סיירת הורים שמתגברת את כוחות המשטרה והוקמה מערכת המנטרת וממפת את אירועי האלימות בעיר, כדי לסמן את האזורים בהם נדרש להתמקד.

העיריה טוענת לכך שלמדיניות הזו יש כבר תוצאות בשטח. היא נסמכת על נתונים רשמיים של המשטרה שבהם רהט נמצאת במקום השני במדד הערים הבטוחות בישראל בשנת 2023, ע"פ מדד תיקי חקירה שנפתחו עם 2.11 תיקים שנפתחו על כל 1000 איש. ספק אם נכון להסתמך על נתון אחד בלבד ויש לתהות אם דווקא הנתון הזה, הוא זה שישקף לבדו "עיר בטוחה". מדובר במדד שמורכב ברובו מפתיחת תיקים בעבירות גניבה והתפרצות, שאכן אינן נפוצות ברהט.

סכסוכים בין משפחות ברהט הובילו לפשעים חמורים בהרבה ולמקרי רצח וניסיונות לרצח לא מעטים. רק השבוע בוצע ניסיון רצח כזה בסמוך לכניסה לרהט. בפברואר נרצח סאפי אשוי, נער בן 15 ואישה שהייתה עמו נפצעה קשה.

העיריה מצהירה שבכוונתה "להמשיך במאבק העיקש כנגד הפשיעה ולצמצם אפילו יותר את מספר אירועי האלימות והפשיעה בעיר, על מנת לייצר מודל אכיפתי גם לחברה הבדויות והערבית אך גם לחברה הישראלית בכלל". מעריב מאחל הצלחה לעירייה ולפרויקטור אלסנע במאמציהם, שאם אכן יצליחו, יטיבו עם תושבי רהט וכלל האזור.