התוכנית האסטרטגית- תכנית החומש של מנהלת תקומה אשר תביא לשיקום, חיזוק ופיתוח חבל התקומה אושרה פה אחד בממשלה ויוצאת לדרך. התוכנית שאושרה הינה בהיקף של עשרות מיליארדי ש"ח ואמורה להביא לחידוש ופיתוח העוטף ולצמיחה דמוגרפית משמעותית. היא בגדר בשורה משמעותית לחבל, אשר יהווה מוקד משיכה משגשג ואבן שואבת לחוסן כלכלי, חינוך איכותי וחקלאות מתקדמת וחדשנית.

התוכנית כוללת השקעות רחבות בתחומי הקהילה והפרט, בסביבת החיים לרבות בדיור, בינוי ותשתיות, בתחום כלכלה, עסקים ותעסוקה, חקלאות, תיירות, מורשת והנצחה, ותוכניות ברמת הרשות המקומית בכל תחומי החיים והן מאפשרת גמישות תקציבית ליישובים עצמם. התוכנית כוללת בין השאר את חיזוק מכללת ספיר, הקמת: מרכז חוסן בין לאומי, מערך אג-טק אזורי, מרכז הספורט ההישגי "וינגייט דרום", תכנית להנגשה תחבורתית ועוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש מנהלת תקומה, תא״ל (מיל׳) משה אדרי כבר בירכו עליה היום. נתניהו אמר: "נעמיק שורש. נבנה את ארץ ישראל ונשמור על המדינה שלנו" ותא"ל אדרי אמר: "היום הוא יום היסטורי". מעריב יצא לברר בקרב תושבי האזור, את עמדתם על התוכנית וההבטחות.

גדי ירקוני ראש המועצה האזורית אשכול, בתגובה לאישור תוכנית 'תקומה' מסר: "לצד התהליכים המשמעותיים לפיתוח ושיקום האזור, והערכתנו לעבודה הקשה מולנו בבנייתה, לצערנו יש בה חוסרים משמעותיים אל מול הצרכים הרבים של יישובי המועצה כמוקד האסון.

ציפיותנו לשיקום הולם, אל מול עוצמת הפגיעה ובהתייחסות לכלל יישובי המועצה לא נענו, כאשר המענה הניתן לאשכול הוא חלקי ולא בכל התחומים כמתבקש בשיקום. העיכוב בשיפוץ הישובים, חדרי הטיפול שמימונם הופסק והקטנת כיתות הלימוד הנדרשת אינם חלק מהתוכנית. המבחן האמיתי של התוכנית יהיה יכולת הביצוע והיישום שלה בפועל. לקהילות שעברו את האסון הגדול ביותר שידעה המדינה, מגיע יותר".

איציק מלול, תושב שדרות, אב לשניים מרוצה: ״אכן תשובה ניצחת לאלו שקמים עלינו לכלותנו. בפועל רק מחזקים אותנו "ככל שיענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ", אין על עם ישראל!!״. רותם מאיר לוי, תושב שדרות בן 38 רואה בתוכנית רק התחלה: ״מדובר בצעד ראשון מתבקש לתקומת האזור והתושבים בו. יחד עם זאת, ההיסטוריה תשפוט. שמענו הבטחות וחלמנו הרבה. בתקווה שהפעם זה יהיה שונה. כל התושבים פה הוכיחו נאמנות אין קץ לעיר ולאזור"

חירות סופר, בת 17, תושבת שדרות מברכת: ״ לדעתי זה רעיון מדהים! ניתן לראות במשך השנים איך חמאס וחבריו מנסים בכוח להרוס אותנו, למוטט אותנו, ואת הנס המדהים שקורה לעוטף ובמיוחד לעיר שלי, לשדרות שהיא רק גדלה ומתפתחת וזה הודות לראש עיר המדהים שלנו אלון דוידי". חירות בעד התוכנית הזו, "זה יהיה צעד משמעותי לעוטף וצעד משמעותי לנו כעם" היא אומרת ומוסיפה: "להראות לאנשים שניסו להרוס אותנו שהנה אנחנו כאן, חזקים פי 2  או יותר נכון פי 19 מיליארד". חירות מסכמת: "אני בעד, ומחכה לראות תוצאות.״

שרה זמיר, 59, תושבת שדרות ביקורתית ומפנה את תשומת הלב לנקודה מעניינת: "לפי מה שראיתי בינתיים, כל עוד מגבילים ו/או חושבים להגביל את גובה הבנייה של בניינים חדשים בשדרות - לא עשו דבר גם עם מיליארדי השקלים שרצים כאן." היא סבורה ש"עזה לא צריכה להיות איום בשום צורה שהיא! להיפך, לבנות כמה שיותר מגדלים שיראו את הים גם משדרות וגם מבארי".

עתיד לעוטף - התנועה האזרחית לחידוש העוטף בתגובה להחלטת ממשלה:  "תם ולא נשלם. אישור התקציב לשיקום העוטף בממשלה היום זהו עוד צעד בתהליך ארוך שעוברים תושבי ותושבות העוטף בחודשים האחרונים. צלחנו אבן דרך חשובה אך הדרך הקשה עוד לפנינו. 

אנחנו מאמינים ששיקום אמיתי של העוטף בצורה מיטבית יצליח רק אם התושבים יהיו שותפים מלאים לעשיה ולקבלת ההחלטות". עוד הם אומרים: "משבר האמון שנוצר ב-7.10 בין התושבים בעוטף למדינה מצריך בהירות, ודאות ושקיפות, ואנחנו מקווים שמקבלי ההחלטות מודעים לכך.  אנחנו מודים למנהלת תקומה ולחברינו במסדרונות הממשלה על עבודה מאומצת לטובת חבל הארץ שלנו".

הם מבטיחים: "כתנועה אזרחית, אנחנו נהיה בכל נקודה בדרך ונוודא שהחלטת הממשלה תמומש. גם בקבלת הבשורה על אישור ההחלטה, חשוב לנו לזכור ולהזכיר ש-133 חטופים וחטופות עדיין נמצאים בעזה. שיקום אמיתי לא יוכל להתבצע בעוטף ללא החזרתם למשפחותיהם".