סערת פרס ישראל מסרבת לדעוך, והפעם הגיע תורו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להגיב לנושא.



כזכור, הסערה החלה בפסילת המינויים של אבנר הולצמן ואריאל הירשפלד, שני חברים בוועדת השופטים לפרס ישראל לספרות, קיבלו הודעה כי לא יוכלו לשמש חלק מהוועדה, מה שגרם לתגובות מכל קצוות הקשת הפוליטית.



ראש הממשלה לא נשאר חייב וכתב בדף הפייסבוק כי "לפני למעלה מ-60 שנה, החלה מדינת ישראל להעניק פרס מיוחד - פרס ישראל - לאזרחים שהצטיינו בעשייה, פרצו דרך ותרמו תרומה משמעותית למדינת הלאום שהקים העם היהודי בארץ ישראל לאחר אלפיים שנות גלות".

"הרכב הוועדה שבוחרת את הזוכים בפרס ישראל חייב להיות מאוזן ולשקף נאמנה את מגוון הזרמים, העמדות והרבדים המרכיבים את החברה הישראלית. ואולם במשך השנים מונו לוועדה הבוחרת יותר ויותר גורמים קיצוניים בעמדותיהם, ובהם גורמים אנטי ציוניים - למשל כאלה התומכים בסרבנות לשרת בצה״ל - ופחות מדי נציגים אותנטיים של חלקים נרחבים אחרים בעם".
"לעיתים קרובות מדי, נדמה היה שחברי הוועדה הקיצוניים מחלקים את הפרסים לחבריהם, בשיטת חבר מביא חבר. מי שלא מזוהה עם הקו שלהם, מי שלא שייך לקליקה שלהם, התקשה מאוד להשתלב בוועדת הפרס או לקבל את הפרס".
נתניהו סיכם ותקף: "מצב זה, שבו קבוצה קטנה וסגורה בעלת עמדות קיצוניות מעבירה את המקל מיד ליד ושומרת על השליטה בבחירת מקבלי פרס ישראל, חייב להשתנות. כי פרס ישראל הוא של כל עם ישראל. הוא נכס לאומי שלנו. ופרס ישראל חייב לייצג את כל חלקי העם. נשים וגברים. אשכנזים וספרדים. דתיים וחילונים. יהודים ולא יהודים. ותיקים ועולים חדשים. ישראליות וישראלים ממגוון דיעות ועמדות המשקף את כל חלקי העם".