יום האישה הבינלאומי 2015: סקר חדש בהשתתפות למעלה מ־1,100 נשים מכל תחומי העבודה במשק משרטט תמונה מטרידה: 55% מהנשים חושבות שהשכר שלהן נמוך משל הגברים על אף שממלאות תפקיד דומה, 30% בטוחות שהיו מתקדמות בארגון בקלות רבה יותר אילו היו גברים ו־25% סבלו מהטרדה מינית במסגרת מקום עבודתן.
יצויין כי רק בשבוע שעבר פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים המצביעים על פער של כ־32% בין משכורת של גבר למשכורת שמרוויחה אישה, הגם שגברים עובדים בממוצע כ־9 שעות שבועיות יותר.
בסקר שערכה מחלקת המחקר של AllJobs עולים נתונים מטרידים המעידים כי למרות העלייה במודעות והשתלבותן של נשים ביותר תחומים תעסוקתיים בישראל, ניכר כי הפערים עדיין גדולים ומעט מדי נשים מרגישות שיפור ביחס הניתן להן במקומות עבודה. מהסקר עולה כי 39% מהנשים חושבות כי "חל שיפור קל בלבד ביחס אליהן במקום העבודה". יותר מ־30% מהמשיבות בטוחות כי "היו מתקדמות בקלות רבה יותר בארגון אילו היו גברים". רק 18% מהנשים מרוצות מהשכר שלהן ו־55% משוכנעות כי שכרן נמוך משל הגברים על אף שהן ממלאות תפקיד דומה.

תחום נוסף שצריך להדאיג את כולם הוא נושא ההטרדות המיניות, שעולה לכותרות חדשות לבקרים: 38% מהנשים שנשאלו בסקר השיבו כי הן "סבלו מהטרדה מינית במקום עבודתן", ו־25% העידו כי "סבלו יותר מפעם אחת מהטרדה מינית מילולית או גופנית במסגרת מקום עבודתן". 13% ענו כי סבלו פעם אחת ואילו 11% השיבו כי אינן בטוחות. 51% בלבד ענו כי "לא הוטרדו מעולם במקום העבודה".
גם בתחום האיזון בין הבית לעבודה יש מקום לשינוי: 57% מהנשים שהשתתפו בסקר סבורות כי הבעיה החמורה ביותר בתעסוקת נשים כיום טמונה בקושי לשלב בין משפחה לעבודה. 17% מהמשיבות הצביעו על אפליה בשכר "בתור הבעיה המרכזית". למרות הנתונים הקודרים, עינב בוימפלד, מנהלת התוכן והמחקר של AllJobs, דווקא סבורה כי יש מקום לאופטימיות: "שינויים תעסוקתיים מחלחלים לאט ומדובר בתהליך ארוך שמתרחש כל הזמן. כבר היום המצב טוב יותר ממה שהיה בדור של האמהות שלנו ואפילו בדור של אחותנו הגדולה. מדובר במגמה שתלך ותשתפר ככל שדור n־Y יתפוס יותר ויותר עמדות מפתח בכירות בעולם התעסוקה".
מנגד, ד"ר עדנה רבנו, מומחית בהתנהגות ארגונית, מרצה בבית הספר למדעי ההתנהגות במכללה האקדמית נתניה, נשמעה פחות מרוצה: "מצער כי בשנת 2015 עדיין קיימת אפליה ברורה בשכר כלפי נשים. השכר צריך להיקבע אך ורק על פי הערכת העיסוק והתפקוד המקצועי. באשר להטרדות מיניות: מדובר בנורמת התנהגות פסולה שהשתרשה. החל בנשיא לשעבר קצב וכלה בקציני משטרה בכירים. בתחום איזון עבודה־בית הבעיה אינה רק של נשים. מדובר במבנה בעייתי של שוק העבודה בכלל, ושל תרבות ארגונית שהיא בעלת תפיסה שגויה. כאילו שהישארות שעות ארוכות בעבודה מעידה על תפקוד גבוה".