"קשה לנהל בית קפה בגיל 20 וקשה עוד יותר בגיל 90", כך הסבירה ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) את החלטתה של סבתה, שרה שטרן, לסגור את קפה "תמר", אותו ניהלה ב-60 השנים האחרונות.  "התחיל להיות לסבתא שלי מאוד קשה ואנו חייבים לדאוג לרווחתה", הוסיפה הנכדה.

בית הקפה המיתולוגי ברחוב שיינקין בתל אביב ייסגר בחודש יוני, לאחר 74 שנים. לפני שבועיים חגגה שטרן את יום הולדתה ה-90 וממשיכה לפקוד מידי יום את המקום שהפך למפעל חייה.

שרה שטרן ובעלה המנוח, אברהם, החלו להפעיל את בית הקפה משנת 56' ומאז הוא הפך ל"מוסד" בתל אביב לדורותיה.

ישיבות מערכת העיתון "דבר", שפעל עד לסגירתו ברחוב שיינקין 45, התקיימו בקפה תמר. העיצוב הייחודי של בית הקפה, במרכזו גזע עץ, הפך למוקד מפגשים של אנשי תרבות, רוח, עתונאים ופוליטיקאים וכל המי ומי.


"חייבים לדאוג לרווחתה של סבתא". איילת נחמיאס ורבין. צילום: פלאש 90


בין אורחיו הרבים של בית הקפה שהפך לסמל, נמנו נתן אלתרמן, נחום גוטמן, יורם קניוק, עמוס לביא, אורי ליפשיץ, נתן זהבי, דודו בוסי, אמנון ליפקין שחק, סילבן שלום, איתן כבל ורבים נוספים.

"היה משהו ייחודי בבית הקפה, שהפך לסמל ומוקד עלייה לרגל לרבים ולבית הראשון והשני של המשפחה. אני לא זוכרת את החיים שלי בלי קפה תמר", סיפרה נחמיאס-ורבין, "בגשם ובשמש סבתא היתה פותחת את בית הקפה. תמיד היא היתה שם, בדמותה המיוחדת".

נחמיאס-ורבין ציינה שקפה תמר היה בדמי מפתח ולהערכתה, לאחר הפינוי בסופו של דבר בעל הנכס ייבנה במיתחם בניין מגורים חדש.