עוד שבועיים שביתה: יו"ר ההסתדרות ,אבי ניסנקורן, קיים היום (שלישי) מסיבת עיתונאים מיוחדת בבית הוועד הפועל של ההסתדרות והכריז כי בעוד 15 ימים, ב-22 ליולי, תהיה שביתה כללית במשק.

העילה לשביתה, לדברי ניסנקורן היא המשבר בשיחות בין האוצר להסתדרות על העסקת עובדי הקבלן. "כמו בנושא השכר מינימום, שתדעו שאנחנו ננצח. זה לא יהיה ניצחון שלנו, אלא של החברה הישראלית".
"אם לא תהיה פריצת דרך אמיתית נצא לשביתה כללית במשק, ואני אדרוש מכל אחד מכם להוציא את כל העובדים לשביתה ולהראות סולידריות, עוצמה ומחוייבות לנושא הזה. גם אם יהיה קרב קשה וגם אם תהיה שביתה ארוכה עד שלא נביא שינוי אמיתי לא נפסיק", אמר.

לפני כשבועיים אמר יו"ר ההסתדרות כי במשק הישראלי נוצרה סיטואציה קשה בה יש יותר מדי עובדים עניים, יותר מדי עובדים לפי שעות, יותר מדי עובדים במשרות חלקיות. "כבר אמרתי לשר האוצר הנכנס, משה כחלון, כי אנחנו בהסתדרות מצפים שהנושא הזה יעבור תהליך של פריצת דרך משמעותית כבר בימים הקרובים, באמצעות משא ומתן אינטנסיבי ומשותף".  

ניסנקורן הוסיף: "בהכרזה על סכסוך העבודה דיברנו על עובדים עם מוגבלויות וקיימנו, דיברנו על שכר מינימום וקיימנו, ועכשיו אנחנו מדברים על עובדי קבלן – וגם את זה נקיים. אני רואה את זה כמטרה המרכזית העומדת בפנינו".

ח"כ דב חנין, יו"ר השדולה להעסקה ישירה בכנסת, ברך על הודעת יו"ר ההסתדרות בעניין השביתה הכללית: "המגזר הציבורי מוביל כיום את המגמה הפוגענית של הפיכת עובדים לעובדי קבלן. למעלה מ-400 אלף מעובדי המגזר הציבורי הם עובדי קבלן, והם מהווים כבר כמעט מחצית מהמועסקים במגזר זה. מדובר במאות אלפי עובדים חסרי ביטוח תעסוקתי וחסרי תנאי העסקה הוגנים. ראוי כי המגזר הציבורי ישמש דוגמא לכלל הגופים המעסיקים עובדי קבלן ויעצור את התפשטות התופעה".

"בשבועות הקרובים אעלה להצבעה הצעת חוק שמטרתה לשים קץ לתופעת עובדי הקבלן במגזר הציבורי. כולי תקווה ששרי הממשלה, במיוחד אלה אשר נבחרו בשם הדאגה לשקופים ולחלשים, לא יפנו להם את גבם כעת כשהם יכולים להוביל את השינוי שכל כך דרוש בסוגייה הזאת".