אנשי ערוץ 20 פרסמו שנשיא המדינה רובי ריבלין הוא כבר לא הנשיא שלהם, ושהוא "יורק בפרצופם של חיילי צה"ל, כיוון שהנשיא השתתף בכינוס "הארץ" בניו יורק, בו השתתפו גם נציגי ארגון "שוברים שתיקה".

 

גבי גזית קיים הבוקר (שלישי) דיון סוער ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם איש "המחנה הציוני", עורך הדין אלדד יניב ועם עורך הדין ארי שמאי, אורח בפאנל התוכנית "הפטריוטים" בערוץ.

שמאי עלה מיד להתקפה: "אני פאנליסט גאה בערוץ 20, שנותן לי את חופש הביטוי לדבר בעד ארגון 'שוברים שתיקה', דבר שלא זכור לי שחברי הכנסת של מפלגת העבודה ובתוכם אלדד יניב שמתיימר להיות חבר כנסת, לא זכור לי שדיבר לאחרונה בעד 'שוברים שתיקה'.

גזית: "למה ארי שמאי ואדון שפטל ואדון ליבסקינד ואדון סגל וגברת גבריאלי יודעים יותר טוב מרובי ריבלין איך צריך להיות נשיא המדינה?"

שמאי: "אף אחד לא יודע יותר טוב. השאלה צריכה להישאל היא האם במדינה דמוקרטית מותר לאנשים לבקר את נשיא המדינה. אני בטח לא מבקר אותו. אני בעד נשיא המדינה, אני לא נגד נשיא המדינה. בניגוד לשמאל הציוני, אני חושב שחופש הביטוי כולל בתוכו גם את הזכות לבקר את נשיא המדינה, אהוב ככל שיהיה. הביקורת של ערוץ 20, שאני מתנגד לה, אומרת שנשיא המדינה לא יכול להשתתף בכנס שבו משתתפים גם אנשי הארגון 'שוברים שתיקה'.

שמאי הוסיך: "אני חושב שלא כך היא, אבל זכותם לבטא את זה, וזכותם לבטא את זה לבטח לא עולה עד כדי כך, שהם יקבלו מתקפות מרושעות כמו המתקפה של אלדד יניב, שכתב עליהם היום שהם מטורללים וילדי כאפות, שזה ביטוי שמעודד אלימות, ובפוסט שכתב לפני יומיים הוא ניסה ליצור מצג שווא, כאילו ערוץ 20 קרא לרובי ריבלין בוגד והלביש אותו במדי אש"ף, שזה שקר מתועב. לא הדבר הראשון נכון ולא הדבר השני נכון. עכשיו הכל עובד בגבולות חופש הביטוי".

אלדד יניב הגיב: "יש פה חבורת מטורללים שכל יום יוצאת לצוד אדם אחר. 'זה' ממומן על ידי כסף זר. 'זה' הוריד את הדגל, 'זה' הניף את הדגל, 'זה' לא עמד דום כששרו את 'התקווה', 'זה' לא מלמל את מילות 'התקווה', ואתמול רובי ריבלין, שהוא לא שמאל, הוא ימין ימין, הכי ימין ימין שיש, הוא פתאום שמאל קיצוני, הוא פתאום מחוץ לגדר. מה שערוץ 20 עשה, וזה לא שדרן של הערוץ, או כתב של הערוץ, זה הערוץ מעלה בפוסט רשמי, 'הוא לא הנשיא שלנו, הוא יורק בפרצופם של חיילי צה"ל".

גזית: "אז ערוץ נישה זניח מקשקש לו מה שהוא רוצה".
יניב: "אנחנו לא הזמנו נגדם משטרה, מותר לתקוף אותם בכל הכוח ולהגיד שמה שהם עושים זה מסע ציד יומיומי כדי להפוך אנשים ללא לגיטימיים, והם כמובן באצטלה של חופש הביטוי, 'פוגעים לנו בחופש הביטוי' ו
-'לא נותנים לימין לדבר'. הגיע הזמן לשים לזה סוף".

גזית: "מה זה לשים סוף, לסגור את הערוץ?"
יניב: "לא לסגור שום דבר. אני לא בעד לסגור שום דבר. אני מעולם לא אמרתי את זה. אני נגד לסגור את 'ישראל היום'. אבל צריך לעמוד מולם בתוקף ולהגיד להם שהם עושים שימוש במשאבים ציבוריים, כי לקבל זיכיון זה משאב ציבורי, והם באצטלה של ערוץ שמקבל זיכיון, מסיתים נגד רובי ריבלין. אפשר לטעון שזה לא הסתה, ושזה דברים קטנים וטפלים, אני חושב שהיום אין יותר כיכר ציון, אנשים לא מניפים את השלטים האלה בכיכר ציון, הם מניפים אותם בפייסבוק, ואני חושב שאנחנו, שעברנו את תקופת ההסתה הזאת, ולא חושבים שהדברים האלה טפלים, צריכים לעמוד מולם כדי לא לתת לזה לגיטימציה. ההתקפה על ערוץ 20 תימנע מהם מחר להעלות פוסט כזה".

שמאי קטע אותו: "היא לא תימנע, בדיוק ההפך. אבל אני שואל איזו הסתה? האם ביקורת נגד נשיא המדינה היא הסתה? אני שומע את חברי הכנסת של 'העבודה', נדמה לי שזה היה בוז'י הרצוג, ששואל 'איך מדברים נגד הריבון?'. האם זה הוא שמאל? שמאל שסותם את הפיות? שמאל שחושב שחופש הביטוי נועד רק לו ולא לאחר? שמאל שקורא לאנשים כמו אראל סג"ל, קלמן ליבסקינד וענבל גבריאלי מטורללים? למה מטורללים, כי הם אוחזים בדעות מנוגדות לאלה שלך אלדד? זו רמת השיח? אני מבין שחלום חייך הוא להיבחר לכנסת".

"זה לא קשור לשמאל וימין", הגיב יניב, "רובי ריבלין זה לא שמאל. הם מנהלים מסע ציד של משטרת הפטריוטיות והם כל יום קובעים מי הוא פטריוט ומי לא".

שמאי ענה: "איזה מסע ציד? אלדד רוצה לקושש קולות במפלגת העבודה ולכן הוא טוען שערוץ 20 מסית. אני רוצה להגיד ששם נותנים לי חופש ביטוי מלא לדבר בעד 'שוברים שתיקה', לא זכור לי שאיש מחברי הכנסת של מפלגת העבודה דיבר אי פעם בעד 'שוברים שתיקה'. שם יש חופש ביטוי מלא יותר מבכל ערוצי השמאל. פעם אחת שהם מעזים לבקר את כבוד נשיא המדינה, במילים מנומסות, לא בקללות, לא קראו לו 'בוגד' כפי שניסה לרמז אלדד יניב, אז כולם יוצאים עליהם. בשם הנהלת הערוץ אני רוצה להודות לחבר הכנסת לשעבר ולעתיד אלדד יניב על הרייטינג הנפלא".

גזית: "אני לא מוצא בטקסט של ערוץ 20 על הנשיא מילים קשות של הסתה".
יניב: "אי אפשר להיתמם. הם מעלים פוסט לפייסבוק, וכשאתה אומר 'נשיא המדינה לא מייצג אותנו יותר, ויורק בפרצופם של חיילי צה"ל', ומרגע זה כל התגובות קוראות לרצח נשיא המדינה, ואתה לא מוריד את זה, ואתה משלם כסף על הפוסט הזה כדי להפיץ אותו יותר בפייסבוק, וזה גם מפיץ את התגובות, אתה נותן לגיטימציה לדבר הזה. אז אי אפשר להיתמם כי אנחנו כבר לא אהבלים. אי אפשר להאכיל אותנו בדיבור הזה שאומר 'אנחנו לא אמרנו את המילה הזאת' ו'אנחנו לא אחראים', ו'זה חופש ביטוי, מותר להגיד את הדברים האלה'. אז לא, לא מותר, לא מותר להפיץ במימון של כספי ציבור, פוסט שמפיץ תגובות, שקוראות לרצח הנשיא".

גזית: הרגולטור אומר שהערוץ לא כפוף לא"
יניב: "אז הם הצליחו לקבל זיכיון ולא כפופים לרגולציה? שיחקו אותה".

ערך: אסף נבו