ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בזירת פיגוע הירי שאירע אמש ברחוב דיזנגוף בתל אביב וביקש מהציבור לשמור על עירנות מירבית, לאור המצוד הנמשך אחר המחבל, נשאת מוחמד מלחם.



"אתמול היה כאן רצח מתועב. האכזריות היא בלתי נתפסת. צעירים שכל חייהם לפניהם, בגיל של הילדים שלי, יושבים לתומם לחגוג יום הולדת ונרצחים בדם קר. אני מבקש לשלוח תנחומים מקרב לב למשפחות של הנרצחים ואיחולי החלמה שלמה ומהירה לפצועים. אנחנו מתפללים לשלומם", אמר נתניהו.



"משטרת ישראל והשב"כ פועלים ללא לאות לתפוס את הרוצח. קיבלתי עכשיו תדרוך מקיף על כל פעולתם והם עושים זאת עם מיטב הכוחות והיכולות של זרועות הביטחון של מדינת ישראל.  תמונתו של הרוצח פורסמה ויפורסמו תמונות אחרות, נוספות שלו. אנחנו עיבינו כוחות בכל האזורים הרלוונטיים. אני מבקש מהציבור עירנות מירבית", כך נתניהו. 



"אני מעריך את הגינויים על הפשע בציבור הערבי ומצפה מכל חברי הכנסת לגנות את הפיגוע ללא גמגום וללא צחצוחי לשון. רצח הוא רצח. צריך להוקיעו ולפעול נגדו בכל צד שהוא", הוסיף ראש הממשלה.

"בקרב אזרחי ישראל המוסלמים יש הרבה גורמים שיוצאים נגד האלימות ומשוועים לכך שתהיה אכיפת חוק מלאה ביישובים ועם זאת כולנו יודעים שיש הסתה באסלאם הקיצוני, הסתה במסגדים, ברשתות החברתיות. אנחנו פועלים בתקיפות נגד ההסתה הזאת כפי שעשינו שהוצאנו מחוץ לחוק את הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית".
"אני לא מוכן לקבל שתי מדינות - מדינת חוק לרוב אזרחיה ומדינה בתוך מדינה לחלק מאזרחיה שאין בהם אכיפת חוק ונשק בלתי חוקי למכביר שלעיתים קרובות יורים בו באירועים כמו חתונות וגם באירועי פשע. העידן הזה הסתיים. גיבשתי תוכנית, עם הרבה כסף, הרבה משאבים", אמר נתניהו. 
ישראל תאכוף את החוק ואת ריבונותיה - בגליל, במשולש, בכל מקום. נגייס עוד שוטרים ניכנס לכל היישובים  ונדרוש מכולם נאמנות למדינה - אי אפשר להגיד אני ישראלי בזכויות ופלסטיני בחובות - מי שרוצה להיות ישראלי שיהיה ישראלי עד הסוף, גם בזכויות וגם בחובות. והראשונה - היא לציית לחוקי המדינה. אני רואה בחיוב את ההשתלבות בצבא  של הקהילה הנוצרית הדרוזית וגם בתוך הקהילה המוסלמית. אני קורא לאזרחי ישראל המוסלמים ללכת בדרך של שילוב ושל שלום ולא בדרך של הסתה שנאה וקנאות. כולנו מחוייבים לשמור על המדינה ועל חוקיה", סיכם ראש הממשלה.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הגיע גם הוא למקום ואמר: ״אני שומע שיש הרבה פעמים קולות מדוע אנחנו לא מוסרים פרטים או מידע. אני רוצה לומר לכל אזרחי ישראל ההחלטות הללו מתקבלות אך ורק על ידי אנשי המקצוע שטובת החקירה לנגד עיניהם. איפה שלא נמסרים פרטים ברגע מסויים או שיש צו איסור פרסום, זה כדי שלא לחשוף את הפרטים לרוצח ולהגיע אליו כמה שיותר מהר".
 
ארדן עדכן בעקבות גל טענות כי "המשטרה הגיעה אתמול בפחות מ-3 דקות לזירת האירוע. מדובר כאן באירוע שכל משכו סדר גודל של כ-20 שניות. משטרת ישראל הגיעה ופעלה בדיוק כפי שהיא צריכה לפעול, הציבור יודע היטב שכך היא עשתה בחודשים האחרונים ומנעה עשרות פיגועים שהיא התמודדה איתם. שוטרי ישראל מגינים על אזרחי המדינה 24 שעות ועושים זאת בגופם".

"עם זאת גם אזרחי ישראל מסייעים רבות ואני רוצה להודות מכאן על העירנות ועל כל המידע שזורם אלינו ועל כל מה שהם עושים פעם אחר פעם גם הם בכדי למנוע את הפיגועים", אמר השר לביטחון פנים והוסיף כי "לשם כך אני הרחבתי את מדיניות למתן כלי נשק. מחר תעלה הצעת חוק נוספת בהקשר הזה שתאפשר גם למאבטחים לשאת את כלי הנשק שלהם לאחר שעות הפעילות". 
 
"בשבועות הקרובים בתיאום עם משטרת ישראל, המפכ''ל וראש הממשלה על פי המדיניות שסוכמה, אנחנו נרחיב עוד יותר את מדיניות רישוי כלי הנשק. הצעד הזה הוא חלק מכלול צעדים שאנו נוקטים לצד התגבור המאסיבי של פתיחת תחנות המשטרה גם בישובים הערביים, דבר שלא קרה שנים רבות. גם עם גל הטרור הזה אנחנו נדע להתמודד וננצח אותו כפי שעשינו פעמים רבות בעבר", סיכם ארדן.