הפיגוע בלב בתל אביב ואינתיפאדת הסכינים מעלים מחדש נושא נשיאת הנשק האישי על ידי אזרחים. גבי גזית עימת הבוקר (ראשון) בנושא ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" בין אמיר אוחנה, חבר הכנסת הטרי מ"הליכוד", שמציע להקל על מתן היתרים לנשיאת נשק, לבין עורכת הדין סמדר בן-נתן, ממייסדות קמפיין "אקדח על שולחן המטבח".



"יותר כלי נשק בידי אזרחים שומרי חוק, בטח כאלה המשרתים במילואים, מיומנים בהפעלת נשק ובכללי הביטחון והבטיחות הרלוונטיים, זה מכפיל כוח בידי כוחות הביטחון", טען ח"כ אוחנה, "וכן, יכול היה למנוע או לצמצמם את מספר הנפגעים. ובוודאי לא היינו במצב של היום, שמחבל ברח אחרי שרצח ופצע, אזרחים, והורים מחפשים לשלוח את ילדיהם לגנים, כי הוא מסתתר לו אי שם ברחבי תל אביב".



"זה אבסורד שאדם ביצע ירי בנשק של חברת אבטחה, שהיה בידי אבא שלו בבית, והוא לקח אותו, ואתם רוצים לשים נשק ביותר בתים", השיבה עו"ד בן-נתן. "אילו הנשק הזה לא היה בבית, כפי שמחייב החוק, אותו אדם לא יכול היה לבצע את הפיגוע ולא היינו צריכים קרבות של יריות ברחובות העיר. ככל שיהיו יותר כלי נשק בידי אזרחים, נלך ליותר הלוויות. כשהיה יותר נשק לאזרחים יותר נשים ובני משפחה נהרגו ממנו".




"נשק זה לא סמארט-פון שצריך ביד של כל אזרח", המשיכה עו"ד בן-נתן. "בשביל זה יש לנו במדינה הרבה כוחות ביטחון. בשביל הספקולציה שאזרח חמוש ימנע פיגוע אתם רוצים להכניס עשרות אלפי כלי נשק לעשרות אלפי בתים בישראל, ולשים מאות אלפי אנשים בסכנה מיידית, בנוסף לאירועים פליליים, תאונות בנשק וגניבות נשק. וממילא, השר לביטחון פנים הקל את הקריטריונים לקבלת נשק לפני כמה חודשים. היום כל מי שהוא סרן במילואים יכול לקבל נשק. יש המון כלי נשק ברחובות כבר עכשיו".



ח"כ אוחנה השיב: "זה לא נכון. לפני 15 שנה היה יותר קל לקבל רישיון לנשק ושיעורי הרצח היו הרבה יותר נמוכים מהיום. רוב מובהק של מעשי הרצח בתוך המשפחה לא מבוצע על ידי נשק שנישא ברישיון אלא על ידי כלים מאולתרים כמו פטיש, סכין וגרזן. אילו היו חלק מהנשים נושאות נשק, אולי זה היה מבטל את היתרון המובנה שיש לגברים על נשים מבחינת הכוח הפיזי. דווקא מההיבט הזה אולי יותר נשים היו יכולות להגן על עצמן מאשר היום. לגבי הפשיעה – רוב מעשי הפשע מבוצעים בנשק לא חוקי. כלומר ל'באד גייז' יש הרבה נשק ול'גוד גאייז' יש מעט מאוד. כדי לשמור על איזון, אזרחים שומרי חוק המבצעים שירות מילואים יכולים להצטייד באקדח, מי שמספיק בטוח לעשות זאת. זה סביר והגיוני. השדולה שאני מוביל בנושא תשמע את כל הצדדים ותגבש הצעת חוק שקולה ומידתית, שתביא ליותר ביטחון ותחושת ביטחון".



ערך: אסף נבו