קונים שהגיעו השבוע לכמה מרכולים ברחבי הארץ הופתעו לראות שקרטון חלב הפרה "עוצב מחדש" כשעליו התנוססה מדבקת "נעדר", בדומה לתמונות הילדים שנעלמו הנהוגות בארצות הברית. רק שהפעם - הנעדר היה עגל שהופרד מאמו ביום היוולדו, כמקובל בתעשיית החלב. פעילים למען זכויות בעלי חיים שלחו את התמונות לעמותת "תנו לחיות לחיות" שתשמש במחאה המחתרתית כחלק מקמפיין חדש שלה אשר יושק לשם העלאת המודעות הציבורית לניצול החמור של הפרות בתעשיית משק החלב.



"שבועות הוא חג חקלאי שחוגג את החיבור של האדם לאדמת הארץ. אנו עוד זוכרים איך בילדותנו חגגנו שבועות בקיבוצים, שם הציגו את הביכורים", אומר עו"ד יוסי וולפסון, רכז תחום חיות משק בעמותת "תנו לחיות לחיות" שהוסיף: "זה ממש שקר לספר לילדים ששבועות הוא חג החלב. החשיבות שאנו רואים בהחזרת החג למקורות, הוא הסבל האמיתי שנגרם לבעלי החיים בגלל צריכת החלב המוגברת בשבועות". אנשי העמותה מוסיפים: "צר לנו שתעשיית החלב ניכסה לעצמה את החג ובוחרת לשקר לציבור ולצייר פרות רועות בחופשיות במקום המציאות האלימה כפי שנחשפת בצילומים מרפתות החלב". במחלקת חיות משק של "תנו לחיות לחיות" מזכירים כי ככל יונק ממין נקבה, פרה מפיקה חלב רק לאחר לידה. תחקירים שפורסמו בנושא רק לאחרונה חשפו פרות שמחדירים את הזרע לגופן בכוח, ואז, אחרי תשעה חודשי הריון מיד לאחר הלידה ובעת שהפרה מלקקת בנה, לוקחים ממנה את הוולד בכח.



"העגל שרק נולד ואמו גועים זה אל זו ומנסים לשווא להתאחד. פרות נצפו כשהן גועות כך במצוקה במשך ימים לאחר ההפרדה, ואילו העגלים זועקים ומשתוללים במרחב צפוף במיוחד שבו נכלאים. לאחר מכן יועברו העגלים לשחיטה והעגלות יעוברו בהקדם האפשרי כדי לנצלן לתעשיית החלב" מסבירים ב"תנו לחיות לחיות" את מהות הקמפיין שבמסגרתו ייערכו במהלך החג אירועי שבועות שנועדו לשכנע את הציבור כי אפשר לחגוג את שבועות עם מלוא תנובת הארץ גם ללא חלב.



במהלך הפעילות יעבירו הפעילים את המסר לפיו תעשיית החלב בארץ מתגאה בהגדלת תפוקת החלב שלה לכ-30 ליטר ביום לכל פרה, בעוד שעד לפני כמה עשורים תפוקת חלב עמדה על שמונה ליטרים בלבד: "גופה של הפרה לא הותאם לשינוי, מה שגורם למחלות רבות וקריסת מערכות בגיל מוקדם. בעוד שתוחלת חייה של פרה היא 20 שנה, במשק המתועש היא תשלח לשחיטה בגיל שלוש עד שש שנים בלבד, כאשר לא ניתן עוד להפיק ממנה תועלת כלכלית".