כנגד הקהילה החרדית הקיצונית "לב טהור" מתקיימת בימים אלה חקירה בגואטמלה, אליה עברו אנשיה בשנתיים האחרונות. על פי הדיווחים, הרשויות פשטו על המקום בו חיה הקהילה, המונה יותר מ-200 בני אדם. החשדות הן להתעללות בילדים, כשבראש הקהילה עומד איש דת קיצוני שהיה בעבר חילוני.

 עודד טוויק, שהצליח לחלץ מהכת את אחותו הצעירה, סיפר עליה לברהנו טגניה וגלעד שלמור ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "הכת נמצאת בגואטמלה-סיטי, באזור תעשייה שנקרא 'זון 9', מקום שבו יש סמים וזנות. זו כת של נוודים, שעברו כמה וכמה מקומות בשנים האחרונות ומצאו את עצמם כרגע שם. הם התיישבו בבניין תעשייתי נטוש ומאכסנים בו קרוב ל-250 איש".
"אחותי נסעה לטיול באמריקה לפני עשרים שנה, אחרי ששירתה בצבא בקבע ולפני כן הייתה תלמידה טובה, ילדה שקטה ומשכילה", נזכר טוויק. "באמריקה היא עבדה כ'אופר' בבית של משפחה חרדית וחבשה מטפחת, כביכול חזרה בתשובה. ואז היא הפכה לסוג של קורבן של שדכנית ש'קנתה אותה מהמשפחה'. השדכנית הבטיחה למשפחה כסף אם יתנו לה לחתן את אחותי עם חוזר בתשובה. אותו חוזר בתשובה, שאיתו היא התחתנה, ברח מהארץ בשנות התשעים עם ראש הכת. השיטה של הכת היא לקנות נשים, אחר כך לייצר מהנשים ילדים, קטינים ומהם לייצר עוד. זו הדרך של ראש הכת, שהוא למעשה ראש ארגון פשע".

"אני גדלתי כאדם מסורתי ואם אחותי רוצה להיות חרדית, אני אגיד לה לא להיות? לא הפרענו לה, לא שאלנו יותר מדי שאלות על מה שקורה שם, ב-15 שנה הראשונות לא חיטטנו", ציין. "לפני חמש שנים התחיל המאבק שלי. נסעתי לטיול בארצות הברית ומשם לביקור פתע אצלה. הגעתי לשם, נכנסתי לעומק והייתי סקרן לראות איפה היא גרה ומה היא עושה. זה היה בקנדה, בקוויבק, בבתים שנמצאים ביער שנמצא בין פרדסים, מקום נוראי, ומאז הם עברו הרבה מקומות. מהאחות הרזה שהולכת לדיסקוטקים מצאתי אחות חרדית, שמנה, מנופחת מכדורים, עם חמש שכבות של בגדים ורדיד שכיסה אותה. גיחכתי וצחקתי ואמרתי שאם זו הדרך שלה זה לא מפריע לי, תעשי מה שאת רוצה".
 

"ראיתי שם דברים מוזרים" 

"אבל אז ראיתי שם דברים מוזרים, כמו למשל שהילדים אף פעם לא נמצאים בבית. 8 ילדים, ובכל הפעמים שהייתי שם, פעמיים-שלוש ביום, הילדים לא היו", סיפר טוויק. "כשחזרתי לארץ דיברתי עם אנשים מבני ברק שהסבירו לי באמת איפה אחותי נמצאת. ואז התחלתי את המאבק האמתי כדי לגלות את האמת על המנהיג של הכת והכת. כשהתחלתי למצוא דברים ושאלתי את אחותי - היא נלחצה. היא התחילה לבכות, ולספר לי יותר ויותר דברים. ואז הבנתי שאין כבר דרך חזרה ואהיה חייב לעזור לה, כי אין לה דרך לקבל בעצמה החלטות, כיוון שהיא לוקחת כדורים פסיכיאטרים שניתנים לה בעורמה".
"בנוסף, יש המון עדויות על אנשים שהתעללו בהם פיזית", הדגיש האח. "יש שם ילדות שהתחתנו בגיל 14 ובגיל 15 כבר ילדו. יש שם עדויות על מכות והתעללות פיזית בילדים, סגירת ילדים במרתף, עד ש'ייצא מהם יצר הרע'. מה שהיה אצל גואל רצון זה פסיק לעומת הכת הזאת. אגב, הם לא עבדו בכת הזו יום אחד. יש להם חסידים שמקבצים נדבות בכל העולם, מספרים שיש להם ילדים חולים בבית ומקבלים כסף. מעבר לזה, העיתונות הקנדית חשפה שראש הכת עסק בהלבנת כספים".
"בעקבות המאבקים שניהלתי והמידע שהבאתי לרשויות בקנדה, החליטו שיוציאו משם את הילדים של אחותי", סיפר טוויק. "ראש הכת הבין שזה מסוכן כי האמת תתגלה, והכת הפכה לכת של נוודים. הם עברו מקוויבק לאונטאריו וכשהתהדקה החגורה לסאן חואן ומשם לגואטמלה סיטי. הבנתי שהם שם, במקום בלי חוקים. נסעתי לשם כדי להכיר את המקום ולחפש מי יכול לעזור לי. אחרי חודשיים, כשהכרתי את היהודים והישראלים שעובדים וחיים שם ויצרתי קשרים, התקשרתי לאחותי ואמרתי לה שאנחנו עומדים לפרוץ למקום. היא נלחצה וביקשה לדחות את זה למוצאי שבת. קבעתי איתה למוצאי שבת בלילה. הגענו עם שתי מכוניות, היא יצאה עם הילדים, והוצאנו אותם משם, עם עשרים תיקים. מגואטמלה נסענו לארגנטינה, שם הם היו כמה חודשים בשיקום ומשם העברנו ילד ילד לקרובים שלי בארצות הברית. כיום היא גרה בניו ג'רזי עם הילדים, היא חרדית אבל לא ברמה הקיצונית".