תושבי נווה שלום רשאים לשוב לבתיהם, לאחר שלוחמי האש כיבו את מוקדי השריפה הגדולה שפרצה אמש באזור לטרון, כך נמסר מהמשטרה. בשלב זה נותרו מוקדים בודדים שאינם מהווים סיכון וצוותי כבאות והצלה ממשיכים בעבודתם. חזרתם של תושבים התאפשרה לאחר הערכת מצב של המשטרה, שהחליטה גם על פתיחת צירי התנועה באזור. 

השריפה פרצה כדלקת חורש בסביבות חצות, סמוך ליישוב שבשפלה. עקב רוחות עזות, היא החלה להתפשט לעבר בתי היישוב. כוחות משטרה החליטו תחילה על פינוי הקו הראשון של הבתים ביישוב, אך לאחר מספר שעות, מול חוסר ההצלחה בהשתלטות על הלהבות, פונה היישוב במלואו. לא נרשמו נפגעים.

השריפה בנווה שלום ממעוף הציפור
כ-60 צוותי כיבוי שהוקפצו מירושלים ובית שמש, הגיעו למקום על מנת להשתלט על הלהבות בסיוע עשרה מטוסי כיבוי. חפ"ק של המשטרה מטפל בתושבים עד שתגיע החלטה להחזירם לבתיהם. לימודים לא יתקיימו היום ביישוב.
השריפה בנווה שלום

התושבים, שהתבקשו לצאת בפתאומיות מבתיהם, נאלצו לשהות בקור בשדות הסמוכים ליישוב. סיון אלקלק, תושבת נווה שלום, סיפרה בגל"צ על רגע הפינוי: "היינו כמה מטרים מהאש. הייתי בחדר והרחתי ריח של שריפה ולא יכולתי לנשום. רצתי החוצה וראיתי אש וכבאים ועשן שחור. מפחדת לחזור ולא למצוא בית. מקווה שהכל בסדר וששום בית לא נפגע. יש לי כלבה שלא הספקתי למצוא אותה אז אני דואגת לה. מקווה שהיא עדיין חיה". 

השריפה בנווה שלום

עיסאם חיג'זי, תושב נווה שלום גם הוא, שפונה מביתו, שיפר בגל"צ, מה אירע במהלך הלילה: ,פינו אותנו לשדות ולתחנת הדלק. נתנו לנו לאכול ולשתות. אנחנו עם ילדים בכל הגילאים רובם עם ההורים או בשדות. הכל היה סוער מדי בלילה. לא היו מזרנים ואוהלים. הרבה רוח. הכל היה מהיר ולא הספקנו להביא כלום".

הכוחות באזור השריפה. צילום: דוברות כיבוי אש ירושלים