שמאי הרכוש של חברות הביטוח ומס רכוש ייצאו היום (ראשון) לחיפה, לזכרון יעקב ולשאר אזורי השריפות בניסיון לאמוד באופן ראשוני את הנזקים ולהתחיל לשלם מקדמות. שר האוצר משה כחלון, תושב חיפה בעצמו, הורה להאיץ את הטיפול בתשלום הנזקים באמצעות עיריית חיפה, מס רכוש וחברות הביטוח (באמצעות המפקחת דורית סלינגר). הטיפול נעשה אף שעדיין לא הוחלט רשמית אם מדובר באירוע טרור.



כחלון הודיע כי אין זה הזמן להתחשבנויות ביורוקרטיות אלא לעזור ככל שניתן לתושבי העיר. הוא הורה למנהל רשות המסים (האחראי על מס רכוש) ולמפקחת לתת עדיפות עליונה לטיפול במצב.



מכוניות שרופות בחיפה. צילום: אבשלום ששוני
מכוניות שרופות בחיפה. צילום: אבשלום ששוני



ללא הגדרת השריפה כאירוע טרור עלולים תושבים שביתם נשרף ואין להם כיסוי ביטוחי אחר, להישאר חשופים. מנתוני חברות הביטוח עולה כי לכ־60% מהתושבים היה כיסוי ביטוחי, כחלק מביטוחי המשכנתא. מהערכות ראשונות עולה כי היקף הנזקים נאמד במאות מיליוני שקלים. נזקים כבדים לרכוש ולציוד היו גם בזכרון יעקב ובאזור ירושלים. מדובר בנזקים למבנים, לתכולה (ריהוט וציוד חשמל), אובדן רווחים לעסקים ובמקרים ספורים גם נזקי גוף. בקופת מס רכוש נצברו כארבעה מיליארד שקל, כך שהכסף יספיק לפיצוי התושבים. משרד הפנים הודיע כי ייתן מענק של 2,500 שקל לכל נפגע, להוצאות מיידיות.