גבר נהרג ובנו בן ה-11 נפצע באורח קשה היום (שישי) לאחר שנפלו מצוק בנחל צאלים בנגב. השניים נפלו מגובה ב"בריכת צפירה" שבמדבר יהודה ונזקקו לחילוץ. מותו של האב נקבע במקום ובנו פונה במצב קשה על ידי מסוק לבית חולים "סורוקה" בבאר שבע.



האב ובנו היו חלק מקבוצת מטיילים שעשו טיול ג'יפים באזור, הגיעו לערוץ גבוה ונפלו. לוחמי האש יחד עם צוות חילוץ ערד ירדו מטה וסייעו בחילוץ הפצוע וההרוג מהתהום. באירוע היו עוד 11 לכודים מבוגרים ועשרה ילדים שנזקקו לחילוץ בתוך ערוץ הנחל. 



זירת התאונה בנחל צאלים. צילום: מיכה בן גיגי, יחידת חילוץ ערד
זירת התאונה בנחל צאלים. צילום: מיכה בן גיגי, יחידת חילוץ ערד



לפני כשבעה שבועות אסון נוסף אירע במהלך טיול בהודו. אריאל פריימן, ישראלי בן 56 מהמושב ניר צבי נהרג במהלך טרק בצפון המדינה, בנקיק של מקור נהר הגנגס במחוז אוטראקהאנד. הגבעות והעמקים המושלגים במקום ידועים כאטרקציה עבור מטיילי הרים מכל רחבי העולם. רעייתו של הנפטר סיפרה כי יצאו לטרק באזור רישיקש ובשעה 16:00 בערך (שעון מקומי) הבעל נפל ונהרג. לדבריה רק יום לאחר מכן, עם הגעתם למקום בו התאפשרה קליטה סלולרית דיווחו על האירוע.



לדברי המשטרה, קבוצה של חמישה מטיילים יצאו לטרק שהחל מגנגוטרי, במרחק של 300 ק"מ צפונית מהעיר דרה דון שבצפון המדינה. התאונה אירעה כאשר הוא החליק לנקיק ונפל מהצוק. הקבוצה תכננה להמשיך במסלול של כ-18 ק"מ עד לגובה של 4,463 מטרים, כך דווח באתר הינדוסטאן-טיימס.