הפיגוע בנגב: בדיקת גופת השוטר ארז (עמדי) לוי, שנהרג הבוקר מדריסת רכב במהלך העימותים סביב פינוי הבתים באום אל חיראן, קבעה חד משמעית כי הוא נהרג מדריסה ובשום אופן לא מירי של שוטרים. כמו כן, בגופו לא נמצאו קליעים. רק אחרי שהמחבל שעט לעברם של השוטרים בוצע הירי, זאת על מנת לנטרלו. בנוסף, המשטרה לא עשתה שימוש בכדורי ספוג, כפי שטענו הח"כים הערבים - כי אין למשטרה כאלו כדורים. באותן הנסיבות הובהר כי גם ח"כ עודה לא נפגע מירי של המשטרה.

גורמים בכירים במשטרה מציינים כי השוטרים התארגנו לפני היציאה להריסה כשלפתע הגיח במהירות גיפ' ובו המחבל, הוא שעט לעברם ודרס שניים מהם במכוון. מיד לאחר מכן הוא נורה ונוטרל. יש לזכור יש שוטר אחד נוסף שנפצע קשה וסובל מפציעה קב מערכתית, הוא כרגע בחדר ניתוח, וכאמור עוד שוטר שנרצח.
לגבי חה"כ עודה, שנפצע באורח קל ביותר, תוהים גורמים במשטרה: "לפני הכל צריכה להישאל השאלה מה היה לאותו ח"כ בכלל לעשות במקום הזה יום קודם ההריסות, אם לא כדי להתלהם ולעורר פרובוקציות?". 

הלווייתו של רס"מ ארז (עמדי) לוי. צילום: אבשלום ששוני
הלווייתו של רס"מ ארז (עמדי) לוי. צילום: אבשלום ששוני


עוד אומרים במשטרה, כי חברי הכנסת שעמדו בקצה הגבעה הביעו תרעומת והתלהמות נגד שוטרים. "קצין משטרה ניגש לעברם וניסה להסביר להם מדוע נמנעת מהם האפשרות להיכנס לגזרת האירוע. הח"כים ניסו להקניט גם אותו אולם ייאמר לזכותו שהוא שמר על קור רוח ומנע את כניסתם של הח"כים פנימה.
במשטרה מבקשים להדגיש כי פיגוע הדריסה היה מנותק לחלוטין מאירוע ההריסות. "אתמול בלילה עלה המו"מ שבין הרשות להסדרה עם המתיישבים על שרטון. אולם כנגד הרשות עמדו צווים שיפוטיים שהיו צריכים לבצע אותו. חובה להפריד בין פעולת ההריסה בין הפיגוע וחשוב להדגיש כי מדובר בפיגוע לאומני, פשוטו כמשמעו".