גבר בן 45 נפטר היום (רביעי) מהתייבשות במהלך טיול בנחל ערוגות שבמדבר יהודה. צוות של רשות הטבע והגנים בשמורה ביצע פעולות החייאה במטייל, אך חרף כל המאמצים הוא הלך לעולמו. לא מדובר באירוע הקשה היחידי בו מעורבים מטיילים במהלך החג כאשר בשעה זו נמשכים חיפושים נרחבים בכנרת אחר שלושה נעדרים.



חילוץ מטייל במדבר יהודה

האירוע החל מוקדם יותר היום, כאשר מתנדבי יחידת חילוץ עין גדי של משטרת ישראל הוזעקו לקריאה אודות מטייל שאיבד את הכרתו במהלך טיול עם חבר נוסף בנחל ערוגות במדבר יהודה. לאחר הגעת כוחות ההצלה בוצעו בנפגע ההתייבשות פעולות החייאה בשטח, אך כאמור אלה נאלצו לבסוף לקבוע את מותו. הוא פונה מהנחל על ידי מסוק והודעה נמסרה למשפחתו.



מסוק החילוץ בנחל ערוגות, צילום:גלעד גבאי, רשות הטבע והגנים



כזכור, שלושה אנשים נעדרים בעקבות שלושה מקרי טביעה שאירעו היום  בחופי הכנרת. במקרה הראשון נכנס למים זוג בשנות ה-20 לחייו על מזרן ים, ליד חוף לבנון באזור לא מוכרז שבו לא קיימים שירותי הצלה, ונסחף לעומק של כקילומטר. אזרחים רכובים על אופנוע ים הבחינו בהתרחשות וחילצו את הבחורה שדיווחה כי בן זוגה נותר במים.



במהלך החיפוש אחר הנעדר הם הבחינו במקרה טביעה נוסף, כששני גברים ששטו גם הם על גבי מזרן באזור שבו אין מציל, נסחפו לעומק הכינרת. בסופו של דבר, הצליחו צוותי ההצלה להציל אחד מהם ובשלב זה נמשכים מאמצי האיתור של השניים שעדיין לא נמצאו. למקום הוקפצו צוללנים שיחפשו אחר שניים מתחת למים. לפנות ערב דווח על נעדר שלישי באגם.