יערני קק"ל דיווחו הערב (שני) כי כ-250 אלף רוכבים, מטיילים, מבקרים ונופשים בילו היום בפארקים וביערות. האתרים המטוילים ביותר בצפון היו דרך נוף רמות נפתלי ויער ביריה, במרכז: יער עמינדב, פארק בריטניה ויערות בן שמן, ובדרום האתרים היו יער המלאכים שחריה, פארק באר שבע, חניון יער שרשרת, יער להב ויער יתיר.



לדברי רשות הטבע והגנים, כ-120 אלף מטיילים פקדו היום את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. תנועה ערה במיוחד של מטיילים נרשמה היום בגן לאומי קיסריה, גן לאומי ירקון תל אפק, שמורת טבע עין גדי, שמורת טבע הבניאס, גן לאומי אשקלון, גן לאומי מצדה וגן לאומי בית גוברין.



מסיכום כולל שנערך על ידי רשות הטבע והגנים עולה כי במהלך החג וימי חול המועד, כמיליון מטיילים פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. הגנים הלאומיים הפופולריים ביותר מבחינת תנועת המטיילים במהלך החג וחול המועד היו גן לאומי קיסריה, שם נערכו מופעי סוסים בהיפודרום הגדול עם אלפי משתתפים בכל מופע, גן לאומי מצדה וגן לאומי ירקון תל אפק. בין שמורות הטבע בלטו בעיקר שמורת טבע עין גדי, הבניאס, נחל עיון, תל דן, ועין אפק - בהן טיילו מדי יום אלפי מטיילים



גן לאומי אכזיב. צילום: רשות הטבע והגנים



בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים לנו כ-50 אלף מטיילים שהביאו גם לתפוסה מלאה בחלק מחניוני הלילה באזור הדרום ובצפון הארץ. בין החניונים הפופולריים היו גן לאומי ממשית, מצדה, בארות, תל ערד ומעיין חרוד.



במהלך חג הפסח טיפלו פקחי רשות הטבע והגנים בלמעלה מ-15 אירועי חילוץ של מטיילים בשמורות טבע וגנים לאומיים. באחד מהם, בשמורת טבע עין גדי חולץ במסוק מטייל שמת, כנראה כתוצאה מהתייבשות. בנוסף, נרשמו עוד שלושה אירועי חילוץ באמצעות מסוק.



מטיילים בנחל כזיב. עואד רכאד, רשות הטבע והגנים




140 אלף מטיילים הגיעו לכינרת



שיא נרשם במספר המבקרים בחג באזור הכינרת, כאשר מאז תחילת החג פקדו את החופים כ-140 אלף נופשים, וצוותי הרשות פינו 185 טונות אשפה. לרגל החג הוקדמה פעילות שרותי ההצלה בחופים, שכן תחילת עונת הרחצה הנה רק בסוף אפריל. החל ממחר - יום שלישי - לא יינתנו שירותי הצלה בחופים והציבור נדרש לנהוג באחריות ולא להיכנס למים.



למרות התפוסות הגבוהות, הניקיון בחופים נשמר. לפני החג הושק ברשות הכינרת מערך פינוי אשפה חדש שכלל ציר פינוי, תגבור של פחים, הגדלת מספר עובדי ניקיון ושימוש ברכב מיוחד לשם כך. כמו כן במהלך הפסח פעלו עשרות אנשי הסברה שחילקו שקיות אשפה והסבירו על חשיבות הניקיון.



משפחת פורטל, שהגיע לחוף צאלון בערב ליל הסדר וחגגה את כל הפסח על שפת האגם הלאומי סיפרה: "כבר מספר שנים שאנחנו בוחרים בחוף צאלון בגלל היותו חוף שקט ופסטורלי ומגיעים עם כל המשפחה המורחבת - 30 איש לחגוג כאן את כל החג, הערב נכין גם מופלטות ולאחר מכן נחזור הביתה. הייתה חוויה מדהימה".



משפחת פורטל. צילום: רשות הכנרת



פארק רכבת העמק גם הוא היה גדוש במטיילים כשלמעלה מ-1,500 מטיילים ביקרו היום בפארק רכבת העמק ההיסטורית באל רואי ונהנו מהדרכה כניסה וחנייה בחינם. המטיילים צעדו ברגל ורכבו באופניים על ציר "שביל רכבת העמק" בין מעיין אל רואי לקריית חרושת ומשם לכפר יהושע. מרשות נחל הקישון דווח על אלפי מבקרים שגדשו את הפארקים לאורך נחל קישון. בהם פארק מעיין אלרואי בקרית טבעון, פארק העמקים ופארק הקישון הסמוך למעגן הדיג בחיפה.



בראש הנקרה המשיכה תנועה ערה של מבקרים במהלך כל ימי החג וגם אתמול. בצוק מנרה פארק האקסטרים של ישראל קצב האביב מורגש בטבע ובשלל פעילויות לכל המשפחה. סיורים מודרכים וסדנאות לצד פעילויות מאתגרות כגון: סנפלינג, טרמפולינה בנג'י ומגלשות הרים. במתחם האירוח מנרה דווח על תפוסה מלאה בכל ימי החג. הנהלת האתר מברכת על החג שעשה טוב לתיירות בצפון. ועונת השייט בקייקי כפר בלום נפתחה גם היא עם אלפי מבקרים.



מטיילים בצוק מנרה. צילום: אלעד מנטל



מזג האוויר צפוי להמשיך להיות נוח היום, כאשר בתל אביב ישררו 23 מעלות, בחיפה 20, בבאר שבע 29, בכנרת 28 ובאילת 33 מעלות. בשירות המטאורולוגי בבית דגן ציינו שבימים רביעי וחמישי לא צפוי שינוי מהותי במידות החום, אבל ביום שישי תחול עלייה משמעותית בטמפרטורות ויהיה חם מהרגיל עד שרבי.