בקרוב בישראל: ההכנות לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ממשיכות בשיא המרץ. כחלק מהיערכות זו פרסם מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה בסוף השבוע את תכנית הביקור של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישראל, אך ציין גם כי ייתכנו שינויים של הרגע האחרון מצד צוות ההכנה האמריקני שיגיע לארץ. מהלו"ז עולה כי הזוג טראמפ יתקבל עם נחיתתו עם ידי נשיא המדינה ריבלין ורעייתו ומיד לאחר מכן יגיעו השניים לכותל המערבי. הפגישה עם ראש הממשלה נתניהו תיערך ב-18:00 במלון המלך דוד.



ביום שני, עם נחיתת הנשיא ורעייתו מלניה בנמל התעופה בן גוריון בשעה 12:50, צפויים לקבלם בשדה נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין ואשתו נחמה. השניים ילוו את הזוג טראמפ לאולם בית הנשיא, בו יחתום הנשיא האמריקאי על ספר האורחים. לאחר מכן, ייכנסו השניים לפגישה מצומצמת בטרקלין ולאחריה ייצאו לאולם בית הנשיא, שם יישאו הצהרות לתקשורת. עם תום ההצהרות, יצאו שני הנשיאים ורעיותיהם לגינת בית הנשיא שם יחשפו לראשונה את עץ השקד שניטע לכבוד הגעתו של הנשיא טראמפ.




הנשיא ריבלין. יקבל את הזוג טראמפ בנתב"ג וייפרד ממנו בשלישי אחה"צ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הנשיא ריבלין. יקבל את הזוג טראמפ בנתב"ג וייפרד ממנו בשלישי אחה"צ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



ואולם, הביקור המעניין ביותר ייערך לאחר הביקור בבית הנשיא, בשעות הצהריים. במסגרת זו אמורים נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, רעייתו מלניה ובכירים בפמליה לצאת לביקור המוגדר פרטי ברחבת הכותל, ללא נוכחות אישים ישראלים. את הנשיא טראמפ ילווה רב הכותל, כאשר מיד לאחר מכן ימשיך הנשיא טרמאפ לביקור בכנסיית הקבר.



בשעה 18:00 תיערך הפגישה הרשמית בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין המנהיג האמריקאי במלון המלך דוד, כאשר בתחילתו ימסרו שני האישים הצהרות.


כשעה וחצי לאחר מכן, רה"מ ורעייתו יארחו לארוחת ערב את הזוג הנשיאותי במעון ראש הממשלה בירושלים.



בתום הארוחה, בסביבות השעה 20:00, תיערך ארוחה ערב נוספת במלון המלך דוד שבה ינכחו נציגי הנשיא טראמפ והפמליה הישראלית בראשות שר הביטחון אביגדור ליברמן. 



היום השני לביקור: "יד ושם", מוזיאון ישראל וטקס פרידה בנתב"ג


ביום שלישי, שהוא היום השני והאחרון למסעו של מנהיג העולם החופשי בארץ, יגיע האחרון לביקור במוזיאון "יד ושם" שבירושלים בסביבות השעה 13:00, שבו ישתתף גם בטקס מיוחד באוהל "יזכור".



כשעה לאחר מכן, בסביבות 14:00, ימשיך טראמפ למוזיאון ישראל שבבירה, שם יישא נאום בפני קהל גדול, שרובו הוזמן לאירוע המדובר על ידי שגרירות ארה"ב בישראל.



סיום הביקור ייערך בסביבות השעה 16:00, כאשר בשעה זו צפוי להגיע המנהיג האמריקאי לנתב"ג, שם ייערך טקס פרידה קצר ממנו בנוכחות נשיא המדינה ראובן ריבלין.