ש' היא אם לשלושה ילדים שלפני חמש שנים נאלצה לנטוש את ביתה בצפון ביחד איתם ולעקור למקלט לנשים מוכות של עמותת "אישה לאישה" בירושלים.



תשעה חודשים שהתה עם ילדיה במקלט ועוד שנה בדירת מעבר של "אישה לאישה", המפעילה 12 דירות. "מאז שהגעתי למקלט ועד היום הצוות של העמותה מלווה אותי. כשאת מגיעה למקלט את שבר כלי, בלי שום ביטחון ואמונה באף אחד. לאט לאט בעבודה משותפת הם שיקמו את הדברים האלה בי בעזרת עובדת סוציאלית, פסיכולוגית וחונכת לילדים ומתנדבת שמלווה אותנו עד היום ואנחנו מתייחסים אליה כמו לסבתא. אני הולכת גם היום לקבוצת תמיכה של נשים שם. בלי הסיוע הזה לא הייתי מצליחה לשקם את החיים שלי ולהציל את הילדים. הם כמו משפחה שלי. לעובדים הסוציאליים במחלקות הרווחה אין את המומחיות ואת היכולת לטפל וללוות אישה במצב שלי, ונשים כמו אלה שפגשתי במקלט".



"אישה לאישה", אחת העמותות המפעילות את 14 המקלטים לנשים מוכות ברחבי הארץ, תקיים ביום ראשון הקרוב ערב התרמה שנתי, והיא משקיעה מאמץ כדי לעודד את הציבור הירושלמי לרכוש כרטיסים לאירוע.



חמישה חודשים חלפו מאז שני מקלטים של עמותה אחרת עמדו בפני קריסה פיננסית וסגירה. בעקבות איום הסגירה פתח משרד הרווחה בשיח עם העמותות, ובסיומו הוחלט על הגדלת התקצוב השנתי מהמדינה למקלטים, מכ־50% מעלות התפעול שלהם לכ־60%. אבל בצד התוספת, הממשלה הציבה בפני המקלטים דרישות נוספות, בהן עמידה בתקנים של צוות מקצועי. בסופו של דבר התוצאה היא שלמרות הצעד המבורך והחשוב, מחצית בלבד מ־12 דירות המעבר שמפעילה "אישה לאישה" ממומנות על ידי המדינה. "הנחת המוצא של הממשלה היא שאנחנו מגייסים תרומות דרך קבע. בלי הציבור לא היינו יכולים להמשיך להתקיים, למרות שיתוף הפעולה המבורך שלנו עם משרד הרווחה. זה פשוט לא מספיק", קובעת נעמי שניידרמן, מנכ"לית "אישה לאישה".



על קמפיין MeeToo# שעורר סערה עולמית והגביר את המודעות הציבורית לתופעת ההטרדות המיניות, אומרת שניידרמן: "קיים קו ישיר בין הטרדה מינית לאלימות פיזית כלפי נשים, וזה אומר עלינו דברים מטרידים כחברה, ועל היחס שלנו לנשים. אבל מטבע הדברים הקמפיין האיר את תופעת ההטרדות והשאיר בצל את הנשים שחוו אלימות פיזית ומינית ולא יכולות להיחשף. אסור שנשכח אותן, כי טיפול עומק בתופעות האלה חייב להביא בחשבון את כל הספקטרום".



אירוע ההתרמה השנתי של עמותת "אישה לאישה" ייערך ביום ראשון הקרוב בשעה 19:30 בתיאטרון ירושלים, ובאירוע תופיע להקת המחול "ורטיגו". כל ההכנסות קודש להמשך פעילות מקלט העמותה לנשים.



כרטיסים לאירוע אפשר לרכוש דרך: www.eventer.co.il/wtwevent