יממה אחרי שחשף מעריב אודות קלטת שהושמעה למנכ"ל משרד התקשורת המושעה שלמה פילבר, ושהאיצה בו את ההחלטה לחתום על הסכם עד המדינה, ניתן לציין היום כי את הקלטת מסר לידי הרשות לניירות ערך (ני"ע) כבר לפני מספר שבועות מנכ"ל אתר "וואלה" אילן ישועה. עוד נבהיר כי מדובר בשיחות שניהל ישועה עם בעלי האתר שאול אלוביץ, במהלכן דרש ממנו לדאוג לסיקור אוהד עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני משפחתו.



אתמול פרסמנו במעריב אונליין כי לפילבר, שמכיר את פרשת בזק ויודע היטב על עסקת "וואלה", יש בהחלט מה למסור לחוקרים מבחינה ראייתית. לאחר שנועד עם פרקליטו ולנוכח הקלטה שהושמעה לו, אחריה הבין כי הגולל נסתם עבורו, הוא ניאות לקבל את ההצעה ונלחם בעצם להגיע להסכם הטוב ביותר מבחינתו, לפיו לא ירצה עונש מאסר מאחורי סורג ובריח.



עתה נבהיר כי במסגרת החקירה שהתנהלה ברשות ני"ע מסר מנכ"ל "וואלה" ישועה, עדות פתוחה וכבר אז העביר לחוקרי הני"ע את הקלטת שהפכה ל"אס" בחקירה והובילה השבוע לטוויסט בעלילה. ישועה סיפר לחוקרי הרשות לני"ע כי מיד כשהבין שמתבצעים לכאורה מהלכים בלתי כשרים הוא החליט להקליט את אלוביץ, שנתן לו הנחיות מפורשות.



בתוך כך, המשטרה וני"ע יבקשו היום מבית משפט השלום בתל אביב להאריך פעם נוספת את מעצרם של שאול אלוביץ', רעייתו איריס, בנם אור ויועץ התקשורת ניר חפץ.



ברשות לני"ע הבינו את משמעות הקלטת והיא שימשה בהחלט כקלף מרכזי בדרך לאישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה הפלילית ולשלב את היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה.



גורמים במערכת אכיפת החוק מציינים: "זה לא סתם ששלושה ימים אחרי שיצאו לשלב הפרוץ בחקירה הגלויה עם מעצרם של החשודים, פילבר, מיהר לחתום על הסכם עד המדינה. הוא הבין כמו שציינתם אתמול שנסתם עבורו הגולל, שהוא הגיע למצב שזה או הוא או נתניהו ואלוביץ'. כיוון שלא באופן אישי לא יצא מזה כלום וזה היה בהחלט ברור לכולנו הוא החליט להציל את עורו וסיפר כי קיבל הנחיות ולא פעל לרגע על דעת עצמו. הוא היה צריך מעט זמן בשביל הנפש יותר אבל ידענו שזה רגע המפנה".



נציין כי ברשות לני"ע שקדו על הכנת טיוטת ההסכם שעליו חתם בסופו של דבר פילבר כעד מדינה, וזאת אחרי מספר תיקונים שבוצעו בו בליווי המשטרה , הפרקליטות ואישור היועמ"ש לממשלה ולבקשת פרקליטיו עורכי הדין יובל נחמני ודרור איילון ארד.



אמש עשה צוות משולב של היאל"כ והרשות לני"ע שישב במשרדי הרשות לני"ע בתל אביב שימוש נוסף בקלטת שהובילה להסכם עד המדינה כאמור והפעם בעימותים שערכה בין ישועה מנכ"ל וואלה ליועץ התקשורת ניר חפץ שבינתיים, ממשיך בעצת פרקליטו עו"ד ירון קוסטליץ, לדחות את ההצעה לשמש כעד מדינה נוסף בפרשה. עימות נוסף שבמהלכו הושמעה הקלטת נערך בין מנכ"ל "וואלה" לבוס שלו אלוביץ', עימות שהשאיר את אחד החשודים המרכזיים בפרשה המום ומובך.